10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MrPapple

Indesign CS3 crashed tijdens printen

Even een schets van het probleem:

Wanneer mijn collega op command + p drukt crashed Indesign CS3, het rare is dat het niet steeds gebeurd en dat er geen patroon in zit.

Wat heb ik al geprobeerd:
    • herstarten van de Mac :-p
    • weggooien prefs van Indesign
    • herstellen van permissies
    • printer opnieuw instellen

Wat meer informatie over het systeem (Niet lachen aub :-))
    • iMac G5 2.1GHz PPC
    • 2,5 GB DDR2 SDRAM
    • OSX 10.4.11

Kan iemand mij helpen met dit lastige probleem? (nieuwe Mac en CS5 zijn voorlopig geen oplossing!)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    macmaus

Is dit probleem er altijd geweest of iets van de laatste tijd, en is er onlangs soms iets veranderd op de bewuste iMac? Updates, hoe klein en onbeduidend ze soms lijken, kunnen een oorzaak zijn.
    Als het niet altijd gebeurt, zou het ook aan het bestand/gebruikte fonts/illustraties o.i.d. kunnen liggen.
    Doet het probleem zich alleen in Indesign voor, of ook in andere programma’s? En heb je geprobeerd op een andere Mac hetzelfde bestand te printen? Of een PDF maken van het te printen bestand, kijken of dat wel lukt?

Bijdrager
    MrPapple

Geen updates of wijzigingen. Andere iMacs hebben geen problemen met dezelfde file. Probleem komt enkel in Indesign voor…

Bijdrager
    nookie

Het gaat om een specifiek bestand?
    Maak een nieuw bestand aan, kopieer/plak daar één voor één een pagina in van het corrupte bestand. Als je een pagina gekopieerd hebt, druk dan op print. Herhaal dit een paar keer. Gaat dat goed, dan een nieuwe pagina erin en weer een paar keer op print drukken. Ik denk dat je dan op een gegeven moment een pagina gekopieerd en geplakt hebt, die de crash gaat veroorzaken. Waarschijnlijk een corrupt beeld/font. Dan weet je in ieder geval de oorzaak. Gaat het allemaal wel goed, dan is het document op één of andere manier corrupt geweest.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bij een corrupt bestand zou ik niet moeilijk doen en gewoon een PDF bakken en deze afdrukken.

Bijdrager
    MrPapple

Het gaat over verschillende bestanden.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Misschien overbodig maar uit de preflight komen geen gekke dingen? Ontbrekende/conflicten fonts of beelden bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Carlo

Wat je ook kan proberen is om de desbetreffende files te exporteren als een “Indesign Interchange”.

Deze exportfunctie stript het InDesign document tot zijn essenties. Alle overbodigheden worden eruit gehaald en dat zorgt er soms voor dat er documentfoutjes ook uitgezuiverd worden.

Nadien het document terug open in InDesign en ’s opnieuw trachten te printen.

Hopelijk helpt het.

Bijdrager
    MouseMighty

Nog een tip, maak een nieuwe gebruikersaccount aan op de Mac en probeer het opnieuw.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Let dan wel op je export profielen!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.