3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    appeltje-e

InDesign CS2: fonts met (T1) en (BM) erachter???

Ik werk in InDesign CS 2 met als fontbeheer Linotype FontExplorer X. Op mijn werkmac heb ik een bestand aangemaakt en met Pakket een verzamelmap gemaakt mét de gebruikte fonts, o.a. de Eurostile. Op mijn thuismac laad ik die fonts weer in FontExplorer. Echter, bij openen wordt er gevraagd om de Eurostile (T1) Bold Condensed en Eurostile (T1) Condensed. De andere varianten van Eurostile worden normaal geopend.

In mijn fontlijst in InDesign staan de Condensed en Bold Condensed apart weergeven als: Eurostile (BM) Bold Condensed en Eurostile (BM) Condensed. Hoe kan dat??? Ik kan ze wel vervangen (dat wil ik niet…), maar dan worden ze niet goed weergegeven…

Met appeltje-I kan ik in FontExplorer zien dat het toch écht een Postscript Type1 font is…

Wie heeft de oplossing?

Bijdrager
    walterb

BM geeft geloof ik aan dat hij alleen een schermfont kan vinden. Ik heb het vermoeden dat er ergens een duplicaat van de eurostile staat. Namen van fonts zijn nogal eens een oorzaak van problemen, en de volgorde van activeren wil ook wel storen, bij mij heb ik vaak dat bijvoorbeeld de arial (ps) aanstaat en dat er dan wordt gevraagd om de arial (tt).
    Geeft fontexplorer verder geen conflicten aan? Leegmaken van de fontcaches wil ook weleens helpen.

Bijdrager
    appeltje-e

Geen conflicten in FontExplorer… Ik heb de fontcaches geleegd, opnieuw OS X opgestart, FontExplorer NIET opgestart en dan staan die BM-fonts nog steeds in de InDesign fontlijst! De bekende mappen waar zich fonts in bevinden laten zeker geen Eurostile fontjes zien… Erg vreemd allemaal.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.