6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Marijn

Indesign CS2 CMD-SHIFT-B doet het niet

Hallo

Op enkele INTEL iMACS op mijn werk fie draaien met InDesign CS2 4.05, werken de toetscombinaties
    om teksten Bold, Italic etc te maken niet meer (CMD+SHIFT+i en CMD+SHIFT+B)
    De standaard sneltoetsenset van InDesign staat gewoon “aan”.
    Verder geen rotte preferences of zo..
    Ook InDesign al eens opnieuw opgestart met de Option toets ingedrukt waardoor InDesign terug gaat naar zijn defaults heeft niet geholpen
    Iemand een idee???
    Vast Bedankt voor de bijdrage

Bijdrager
    moriz

Ik kom ditzelfde probleem tegen in CS3.:o Ben van CS1 overgegaan op CS3.

Het ziet er naar uit dat deze toetsencombinatie niet werkt voor ALLE lettertypes. Als je bijv. Verdana (of een ander standaard font) kiest dan werkt het prima. Maar mijn ICT Officina Sans pakt de toetsen niet.

Vreemd, want datzelfde font werkte zonder problemen met de toetsencombinatie in CS1…

Iemand enig idee hoe dit op te lossen voor mij en Marijn??

Bijdrager
    nookie

Hmmm :?
    Mooie functie trouwens, ik kende hem niet.
    Aanvullende vraag, als ik een font, Italic gemaakt heb en ik wil hem dan gewoon bold hebben, hoe doe je dat dan, of gewoon weer regular?
    Hij maakt hem als hij italic is, bold italic, maar geen bold meer.

Bijdrager
    nookie

Ah, laat maar, eerst van italic weer naar regular en dan naar bold neem ik aan. Dat gaat niet in 1x zie ik, of doe ik iets fout.

Bijdrager
    moriz

Nee dat gaat niet in 1 keer. Het slimme is juist dat het systeem de combinaties herkent. Dus inderdaad eerst nog een keer cmd+shift+b om weer normaal te maken en dan naar cmd+shift+i

Maar intussen blijven Marijn erg nieuwsgierig naar ervaringen met het niet goed werken van deze functie in CS2 of CS3 natuurlijk… En een oplossing zou helemaal geweldig zijn.

In de documentatie staat dat fonts ervoor geschikt moeten zijn. Maar het door mij genoemde font deed het prima in CS1 dus is dan blijkbaar geschikt normaal gesproken…

Bijdrager
    Marijn

idd raar dat bijv een ordinaire Helvetica het eerst wel deed en nu niet meer, terwijl er wel een bold variant aanwezig is in de fontset

Verdana bijv doet het nog wel… de Times en Garamond die het eerst wel deden doen het nu niet meer… en zo kan ik nog wel even doorgaan:) :x

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.