7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Dikbil

[indesign cs2] Automatiseren zoek/wijzig functie

Bestaat er voor Indesign een soort ‘handelingen’ venster zoals ook in Photoshop aanwezig is?
    Hiermee wil ik nl. het zoeken/wijzigen in Indesign automatiseren.
    Nu zoek ik, voordat ik begin met het opmaken van een tekst, op dubbele spaties en dubbele tabs.
    Met een soort ‘handelingen’ palet zou ik dit willen automatiseren. Dus dat er in 1 keer gezocht wordt op dubbele spaties en dubbele tabs en dat deze in 1 keer worden gewijzigd in enkele spaties en enkele tabs.

Bijdrager
    Hanton

Volgens mij is dit zeker mogelijk via scripting. Heb je al eens gezocht op de Adobe studio exchange site? Moet volgens mij wel bestaan. Heb nu even geen tijd om te zoeken maar dat moet bestaan.

Bijdrager
    Dikbil

Dank! Ik ga kijken

Bijdrager
    nemcis

volgens mij kan je ook volautomatisch laten spellingchecken …. met cs2 zelf dus

Bijdrager
    Hanton

dat klopt maar denk niet dat je deze zoekacties kan bewaren zonder er een script van te maken.

Bijdrager
    Dikbil

Ik heb op de Adobe studio exchange site inderdaad een goed script gevonden (Multi Find Change),
    de mogelijkheden daarvan zijn helaas beperkt. Kan o.a. dubbele spaties, dubbele returns en dubbele tabs in 1 keer omzetten naar enkele, dat werkt prima. Maar ik zou ook op opmaakcodes willen zoeken en hieraan opmaakstijlen willen toekennen (zoals ook in de zoekfunctie van Indesign kan).

Bijdrager
    Hanton

Ik heb zo’n script dat ik veel gebruik om bold en cursief om te zetten naar de juiste alineastijl maar weet niet of je dit bedoelt, als je het wil stuur me even een pbtje.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.