23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    reaction

Indesign CS Packaging / Preflighting

Ik wilde een opmaak van een 16 pagina brochure verzamelen voor de drukker.
    Doe ik netjes “packaging”, staat er een schermpje met “Packaging links (can take some seconds)”.
    Inmiddels is mijn computer (G4, 1GHZ DP, 2 GB ram) na 30 minuten nog steeds aan het denken.
    En in mijn ogen is er iets echt niet goed. Want wat ooit in Quark “Verzamel voor service bureau” in luttele minuten gedaan werd merk ik dat in Indesign CS toch langer duurt.

Wie heeft hier ervaring mee? Voor kleine klusjes gebruikte ik meestal handmatig verzamelen.
    Dus zelf samenstellen van mapjes met de beelden, fonts etc. Of ik gebruikte voor Quark files
    Flightcheck. Maar gezien mijn licentie alleen voor OS 9 geschikt is, kan ik er nu niks mee in OS X.
    Een PDF maken heeft helaas geen zin. Deze drukker wil de originele Indesign CS documenten hebben i.p.v. een PDF. Beetje vreemd (inderdaad).

Hoe lossen jullie dit op? Of zijn jullie dit wel eens tegengekomen?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

packaging gaat prima.
    het duurt ook nooit lang maar dat hangt misschien van de grootte van je document af.

Bijdrager
    reaction

het rare is, het is alleen een plaatje met wat tekst. voor de rest niks complex etc. En dat 16 x.
    Plaatje is een TIFF (zonder compressie) en tekst is gewoon met indesign erin gezet.
    Geen illustrator files of andere dingen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

lijkt me niet goed.

Bijdrager
    reaction

ik snap er niks van…:(

Bijdrager
    reaction

Ik heb het denk ik al. Indesign CS geeft bugs als je de laatste pagina naar voren schuift. Hij raakt dan kennelijk in de war. Want als ik een simpel documentje opzet 2 pagina’s en alleen jpegs pakt hij het wel… :( vreemd.

Bijdrager
    stanwillemse

Gemengde ervaringen. Niet alle gelinkte afbeeldingen werden altijd meegenomen. Geen idee waarom…

Misschien zou je eerst preflight kunnen doen en vandaaruit pakket?

Bijdrager
    reaction

Ik ga het maar weer handmatig doen, maar ik dacht dat een “package” optie mij veel tijd uit zou sparen, maar kennelijk werkt het nog niet goed als je pagina’s tijdens de opmaak de cover op inslagschema zet. Jammer…

Mijn pagina begint :

16 – 01
    02 – 03
    04 – 05
    etc.

etc. In quark ging dit wel goed:( NIet dat ik weer terugval, maar jammer dat dit niet in 1 keer goed
    is ge├»mplementeerd in versie 3. Maargoed, “heads up” op naar CS2…

Bijdrager
    stanwillemse

Sterkte in de strijd :?

Bijdrager
    Deskman

Ik heb nog nooit last gehad van het verplaatsen van de pagina’s binnen een document… Ik doe dat met grote regelmaat en bovendien gebruik ik altijd package om de laatste versie op te slaan. Denk toch dat het ergens anders aan ligt.

Bijdrager
    TradeMARC

Er moet iets mis zijn. Waar loopt het mis? Je kunt onder de status balk enigzins volgen wat wordt verzameld. Wellicht is een font de boosdoener.

Regelmatig ‘preflight en pack’ documenten met veel ‘zware’ full color beelden en dat duurt nooit langer dan een minuutje of 5. En de beelden staan op verschillende schijven.

Bijdrager
    AdobeHenk

Dat de paginavolgorde invloed zou hebben op de Package funktie heb ik nog nooit gehoord.

De meest waarschijnlijke dingen die ik zelf ben tegengekomen die dit proces wel eens kunnen beinvloeden zijn dingen als
    – gelinkte bestanden op servers;
    – links die niet up to date zijn;
    – problematische fonts;
    – colour management instellingen in combinatie met colour management profielen;
    – gek genoeg de printer die staat ingesteld als default printer…

Henk

Bijdrager
    reaction

Adobehenk…

– Bestanden zijn correct gelinkt en niet verandert.
    Ze staan niet op een server, maar op mijn HD. De kortste weg.
    – Fonts zijn FUTURA en HELVETICA. Ik heb dit in een nieuw document
    geprobeerd, maar die verzameld ze wel.
    – Colour management staat RGB : ADOBE RBG 1998 / CMYK : EUROSCALE COATED V2
    – Printer Instelling > HP 5500.

wat zou ik kunnen doen?

Als ik CMS uitzet, doet hij het nog steeds niet:(

Bijdrager
    Deskman

Package eens zonder fonts en een keer zonder images… In preflight alles OK?

Bijdrager
    reaction

preflight is alles ok.. geen problemen…

Als ik package zonder fonts krijg ik “cannot copy publication”.. en alleen beeld blijft hij weer hangen.

Bijdrager
    Deskman

Kun je wel ‘save as’ doen?? Anders is misschien je bestand niet meer helemaal jofel.

Expoteer het dan naar InDesign interchange en open het bestand wat je daarvan krijgt. Dat is een oplossing die wel vaker werkt voor redelijk onverklaarbare problemen.

Bijdrager
    reaction

Wel met Interchange kom ik wel iets verder, maar nu stuit ik op dit error-bericht

“Could not create file. Please check the print instruction’s name or package folder name”.

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”reaction”

Wel met Interchange kom ik wel iets verder, maar nu stuit ik op dit error-bericht

“Could not create file. Please check the print instruction’s name or package folder name”.

Error “Could not create file” Packaging a File in InDesign (2.x-CS)

Issue
    Adobe InDesign returns the error “Could not create file” when you use the Package feature.

Detail
    The Filename field in the Printing Instructions dialog box is blank when you try to package the file.

Solution: Repackage the file.
    Repackage the file, making sure that you type a name (for example, Instructions.txt) into the Filename field.

Background information
    InDesign creates an instructions file as part of the packaging process. If the Filename field is blank, InDesign can’t create the file and returns an error message. The Filename field is blank if you removed the default filename (Instructions.txt) from the field in a prior session.

Henk

Bijdrager
    reaction

ik heb voor de 2e keer een interchange file gemaakt, zoals Deskman zei en nu werkt het wel.
    Erg vreemd, dat van die instructies had ik ook al gedaan… Maar vreemd dat ik hem eerst als
    interchange moest doen… verzamelen was binnen 20 sec… net als Quark;)

Bedankt Henk & Deskman voor jullie hulp!

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”reaction”

ik heb voor de 2e keer een interchange file gemaakt, zoals Deskman zei en nu werkt het wel.
    Erg vreemd, dat van die instructies had ik ook al gedaan… Maar vreemd dat ik hem eerst als
    interchange moest doen… verzamelen was binnen 20 sec… net als Quark;)

Bedankt Henk & Deskman voor jullie hulp!

De interchange truuk is handig voor corrupte of anderszins vreemdegedragende dokumenten:)

Bijdrager
    Deskman

Waarvoor ik ook al eens bij Henk heb moeten aankloppen om er achter te komen.

O.T.: Ben je overgeplaatst naar de USA of staat de proxy nu niet meer in Ierland?
    P.S. Kunnen we geen MacOSX groepskorting krijgen op CS2? gezien de hoeveelheid tijd die we steken in het bejubelen ervan…?

Bijdrager
    WOZ

Vooral die laatste -onbeantwoorde- vraag in dat topic:

Bestaan er overigens mensen die websites ontwikkelen met XPress?

:lol: :D

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”Deskman”

Waarvoor ik ook al eens bij Henk heb moeten aankloppen om er achter te komen.

O.T.: Ben je overgeplaatst naar de USA of staat de proxy nu niet meer in Ierland?
    P.S. Kunnen we geen MacOSX groepskorting krijgen op CS2? gezien de hoeveelheid tijd die we steken in het bejubelen ervan…?

Ik zou graag osx.nl korting uitdelen, maar helaas… En, ik zit nog steeds in Edinburgh hoor:wink:

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.