9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wobbie

Indesign CS overvul probleem

Op http://users.pandora.be/chemic/Indesign/ heb ik een indesign opmaak en een beeld geplaatst.

In de opmaak is de bitmap twee keer geplaatst en benoemd als A en B. Als ik op beeld A klik dan kan ik in het palet kenmerken de vulling niet op overdrukken zetten. Bij beeld B gaat dit wel terwijl het twee keer hetzelfde beeld is het enige wat ik gedaan heb is een nieuwe kader getrokken en het beeld opnieuw geïmporteerd… wat is het verschil tussen de twee beelden? Hoe kan ik dit verhelpen?

Iemand enig idee…

Bijdrager
    misterx

Je hebt de naam van het beeldje gewijzigigd denk ik.
    Dus zal je de link naar het beeldje eerst moeten bijwerken.
    Nu staat er waarschijnlijk een geel symbooltje achter in je linkpalet.
    Het nieuwe beeld heeft er nu ff-en staan terwijl er in mijn linkpalet nog eentje stond, dus herkent indesign het plaatje niet om er wat mee te doen.

Bijdrager
    Gauloises

Je hebt bij beeld A géén kleur toegekend (in InDesign) aan de geimporteerde bitmap.

Bijdrager
    Hajonides

Geen idee hoe het komt. Soms moet je blijkbaar dingen accepteren zoals ze zijn. Het “probleem” doet zich niet meer voor als je de afbeelding uit kader B kopieert en plakt in kader A.
    Je bent er hoe dan ook vanaf als je kader A gewoon verwijdert…;-)

Succes!

Bijdrager
    Hajonides

Kreeg telefoontje tussendoor en heb dus de eerdere reacties gemist. Evengoed heeft Gauloises het goede antwoord gegeven. Coplimentos voor de oplettendheid.

Bijdrager
    wobbie

Gauloises heeft ‘m

inderdaag de vulling van het beeld… gelukkig maar. anders kon ik nu een hondertal bitmaps opnieuw plaatsen…

Bedankt voor de snelle reacties

Bijdrager
    Deskman

Overprint kun je alleen maar aan zetten als het kader ook een achtergrondkleur heeft. Omdat je documentje denk ik een ander is dan waar je het over hebt (de link naar het bitmapje heeft een andere naam bijvoorbeeld) moet je daar maar eens naar kijken.

(en ik was nóg langzamer…)

Bijdrager
    wobbie

met de naam heeft het niets te maken, want als je de naam in het doc checkt en de naam op de ftp server dan zal je zien dat deze identiek zijn maar safari verandert bij mij de naam als ik het bestand download…

Bijdrager
    Deskman

Ik zie het… Maar goed, het probleem was inmiddels toch al opgelost.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.