6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hocksrm

Indesign CS 5.5 tekst knippen en plakken…?!?!

Goedemorgen,

Heb een probleem met het knippen en plakken van tekst in Indesign CS 5.5.

Heb een document met opmaak, als ik een tekst kader uit dit document plak in een nieuw document wordt de opmaak weggehaalt.
    Er komt een standaard Times TT in te staan. Terwijl de originele opmaak een Helvetica Neue gebruikt.

Iemand hier ervaring mee? En een oplossing?

Mvg
    Rutger

Bijdrager
    Blieper

Waarschijnlijk staan er typografen in het Alineastijlenpallet.
    Als daar een ander lettertype in zit wordt deze aangehouden.

Open het Alineastijlen pallet. Ga met je cursor in de tekst staan en kijk of dat er in dat venster een Alineastijl is geactiveerd. Zo ja dan kun je er op dubbelklikken en dan zal er bij de Standaard tekstopmaak Helvetica staan.

Kopieer je deze tekst naar een nieuw document, dan zal hij bij het plakken de standaard Times aanhouden, als daarin dezelfde Alineastijl staat [Basisalinea].

Dit geldt alléén als er géén ‘+’ achter de stijl staat, want dan is hij al gewijzigd t.o.v. de normale instellingen van dat lettertype.

Bijdrager
    hocksrm

Ok bedankt, daar had ik zeker wat aan!!!

Bijdrager
    Blieper

Fijn om te horen;-)
    Succes

Bijdrager
    Macteach

Kijk ook eens bij je voorkeuren voor klemkbord afhandeling (Preferences, pasteboard preferences) hier kun je ook instellen of je plakt met of zonder behoud van opmaak. Kies je voor behoud opmaak dan kun je altijd nog via Bewerken > Plakken zonder opmaak wisselen

Bijdrager
    Blieper

Mooi Macteach,

Die wist ik ook nog niet.
    Anders kun je in de Alineastijlen ook nog als je alle tekst heb geselecteerd kiezen in het meest rechtse popupdriehoekje voor ‘Koppeling met stijl verbreken‘ voordat je naar een ander document gaat. ook nog een optie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.