12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

Indesign crasht constant!

Hallo!

Indesign crasht constant. Voornamelijk als ik op het icoontje ‘create new page’ klik.
    Hij floept er dan gewoon uit. Enorm irritant natuurlijk en bovendien is onwerkbaar…
    Ik heb de voorkeuren al gedelete. Maar dat heeft helaas niets geholpen. Al leek het daar wel even op maar na een paar keer kwam het probleem weer terug. Heb ook al m’n mac herstart, de permissies hersteld (je weet maar nooit) maar alles tevergeefs. Ik draai indesign cs5 en snow leopard 10.6.4.
    Wie o wie heeft de gouden tip? Alvast bedankt!

Bijdrager
    nookie

Ik werk nog in CS3, ik weet niet of dit nog kan in CS5, lijkt me wel: Als je op een pagina staat in Indesign in je pagina palet en je houdt je ALT knop ingedrukt en sleept die pagina naast degene die je aan het verslepen bent, knalt hij er dan ook uit? Zo kan je namelijk ook een nieuwe pagina maken, weliswaar met de content van de gesleepte pagina, maar dat kan je verwijderen. 2e manier: Sleep een basispagina in de ruimte waar je pagina’s staan in je palet. Ook een uitknal?

Bijdrager
    Vin

Nee dan niet!:) Had ik toevallig net zelf ontdekt. Met rechter muisknop op de pagina’s en dan ‘add pages’.
    Dat werkt wel. Maar toch… Overigens knalde ie er net ook uit toen ik gewoon aan t werk was en niet n nieuwe pagina aanmaakte…

Bijdrager
    Ir.Bob

Heb je dit met alle ID bestanden? Of met maar eentje? Als het er maar een is, sla hem dan eens op als IDML bestand. Op die manier forceer je ID om het bestand van de grond af op te bouwen de volgende keer dat het geopend wordt.

Bijdrager
    ScubaMac

probeer eens de pref bestanden van indesign weg te gooien, of anders de voorkeuren te herstellen.

Bijdrager
    Vin

oh oh. heb het niet eens bij bestanden zie ik net.
    Ik sluit mijn bestand af en druk op apple-h op later verder te werken in indesign: crasht ie!
    hoe kan dat nou?

Bijdrager
    hopsa

Ligt waarschijinlijk aan het te “nieuwe” OS
    probeer de graphics update van snowleopard hier:
    http://support.apple.com/kb/DL1083

en in je indesign voorkeuren van de interface, opties, actieve beeldopbouw op nooit of later.
    Dat scheelt allengs

ik hoop het voor je!

Bijdrager
    Vin

Heb net de graphics update geïnstalleerd. Hopelijk helpt het.
    Moet nu eerst verder in illustrator maar zodra ik weer aan de gang ga met indesign laat ik weten of het geholpen heeft. bedankt!

Bijdrager
    bjorngra

Heb je ID al eens verwijderd Un-install en opnieuw erop gezet? Heeft Adobe geen updates? Je kunt met Adobe bellen ze helpen je prima verder en zoeken naar een oplossing.

Bijdrager
    Vin

crasht nog steeds bij aanmaken nieuwe pagina.
    Heb net het bestand geëxporteerd als idml en nu weer opgeslagen.
    Als ie nu nog blijft crashen zal ik m toch opnieuw moeten installeren denk ik.
    @ bjorngra: er zijn geen updates beschikbaar. Zal eens kijken wat een her-installate doet. Hopelijk is het niet eens nodig vanwege exporteren naar idml en zat er een fout in het bestand zelf…

EDIT: oke, nog geen seconden na het typen van dit bericht crasht ie weer… pfff.
    toch maar een her-install. Is niet fijn met een belangrijke deadline voor maandag ochtend…

Bijdrager
    bjorngra

Haal hem eens eraf en installeer de Trail-version. Het basis document is dat ook in CS5 gemaakt? Nu weet ik niet of het zinvol is om de .plist te verwijderen. Wellicht weet iemand anders dit.

Als je CTRL-N doet, crasht hij dan ook. Dus met de toetsenbord een commando uitvoeren?

Bijdrager
    Vin

Net opnieuw geïnstalleerd. Alle voorkeuren laten verwijderen door de uninstaller en zelf ook nog wat voorkeuren en indesign mapjes uit application support weggehaald. Het 1e wat ie deed na de her-installatie is crashen bij het aanmaken van een nieuwe pagina. ggrrrrr

CTRL-N zal ik nu eens gaan proberen en kijken of ie daarmee niet crasht.

EDIT: indesign crasht inmiddels ook wanneer ik een indesign bestand afsluit… erg vreemd. zelfs na nieuwe installatie, weggooien plists enz. ik heb overigens ook geen rare plugins draaien die een crash zouden kunnen veroorzaken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.