7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Macclown

Indesign, Chinese tekst in panels ?!?

Ik heb een eigenaardig probleem met Indesign2.02 in OSX2, alle panels zijn in het Chinees. Vreemd genoeg zijn de menu-opties gewoon in het Engels.

Ik heb de voorkeuren al diverse keren gecontroleerd en vervangen, alle Chinese, Japanse en Koreaanse fonts heb ik zowel in de gebruikers- als de root-Library in een aparte map buiten de library’s geplaatst. Ik heb zelfs een compleet andere Indesign ge├Ćnstalleerd. Tot nu nu toe nog geen succes.

Indesign draait op dezelfde computer in OS9 probleemloos, het lijkt er dus op dat het probleem met OSX te maken heeft.

Is er iemand die een idee heeft hoe ik van deze irritante Chinees afkom?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Macclown

Heb zojuist in een vlaag van verstandsverbijstering OSX opnieuw geïnstalleerd, met behoud van gebruikers instellingen.

In een volgende poging om van die Chinees af te komen ben ik tot deze idiote actie overgegaan, en wat denk je, zelfs nu zijn de panels in Indesign nog steeds in het CHINEES.

Het gevolg is wel dat mijn trackball en mijn wacom tablet het nu niet meer doen, krijg een vage melding over een fout met de preferences!!! En wie weet wat voor narigheid me nu nog meer te wachten staat en dat allemaal voor niets… AAAAAARGGGGGHH

Dom,dom,dom… alles opnieuw updaten, quiktime safari, itunes, de hele mikmak. En dat alleen om van die fucking kut chinees af te komen.

Ik wil gewoon dat Indesign het doet in OSX, that’s it.

HHHHHHEEEEELLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPP

Bijdrager
    freek

je bent er vast al uit, ik ken het probleem:

isse simpel:) Systeemvoorkeuren (onder het blauwe appeltje linksboven)

en dan Landinstellingen. Suc6 !

groeten

Freek

Bijdrager
    Macclown

Freek, ik ben zo blij dat je hebt gereageerd.:D

Niet dat je advies de oplossing in zich draagt maar ik voel me gelukkig niet meer als een roepende in de woestijn :x

Alle voorkeuren heb ik al tig keer gecontroleerd en vervangen dus daar zit ’t ‘m niet in. Het vreemde is dat het alleen de panels zijn die in het Chinees staan. Als de landinstellingen bij de system preferences verkeerd zouden staan zou ik ook in de menu’s en in andere programma’s dan alleen in Indesign problemen moeten ondervinden.

Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat het probleem misschien veroorzaakt wordt door een hardware-matige storing. Binnenkort ga ik is proberen of de geïnstalleerde IOMEGA SCSI-kaart, die niet door OSX ondersteunt wordt, misschien de boosdoener is.

Bijdrager
    lennon

isse nie simpel

Bijdrager
    lennon

Heb je InDesign zelf al opnieuw geïnstalleerd? Is die bijgewerkt naar versie 2.0.2 en zijn alle patches geïnstalleerd? Er zijn namelijk flink wat updates en patches voor InDesign 2.

Bijdrager
    Macclown

Heb je InDesign zelf al opnieuw geïnstalleerd?

Ik heb zelfs een andere versie van mijn werk meegenomen. Vanaf versie 1.0 naar 1.5 naar 2.0 naar 2.0.1 naar 2.0.2 ge├»nstalleerd, zucht…

zijn alle patches geïnstalleerd?

Wat bedoel je met patches Iennon?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.