8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    streeff

InDesign CC: muis wordt traag / stotterend

Ik heb bij InDesign CC dat mijn muis langzaam en stotterend beweegt zodat ik er flink aan moet sleuren. Ik denk dat er ‘ergens’ een object is waar de muis mee interacteert, maar geen idee welk element het zou kunnen zijn of hoe je dat opzoekt. Iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Open om te beginnen “activiteiten weergave” en selecteer daar “alle processen”.

Je kunt dan controleren of er misschien een proces is dat veel van de CPU of het geheugen vergt.

Vaak is dat de oorzaak van een schokkende muiscursor.

Bijdrager
    tarmac58

Ik had ooit iets vergelijkbaars met een Bluetooth-koptelefoon.

Bijdrager
    streeff

Dank! Ik distilleer uit wat posts die ik elders online tegenkom dat met name het open hebben van andere Adobe applicaties (nou ja zeg) problemen kan veroorzaken. Tot nu toe lijkt dit te kloppen.

Ik gebruik een bedrade muis en had bluetooth al eerder uitgezet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat je met een dongle werkt?

In deze link reageert iemand van Adobe op dit probleem en zegt:

We confirmed that the 60Hz version MODEL A2119 EMC 3279 works fine. The offending Apple dongle is MODEL A1621 EMC 2877 which is the obsolete model.

Bijdrager
    streeff

Dongels? Ik heb die dingen sinds Quark Xpress niet meer aangeraakt. Ik ben eigenlijk verrast dat ze nog steeds gebruikt worden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De reactie van die Adobe medewerker in die link was van okt. 2019 dus kennelijk worden ze nog gebruikt.

Maar als je ze dus niet gebruikt is dat dus niet de oorzaak.

Heb je al gekeken in activiteitenweergave wat daar te zien is als de muis slecht reageert?

Bijdrager
    Lunarts

Ik ken het probleem, eerst dacht ik dat het aan mijn splinternieuwe macdingesmuis lag maar het lijkt toch een Indesignprobleem i.c.m. het open staan van andere Adobespeeltjes te zijn. In mijn geval met Photoshop en Bridge. Als ik die afsluit is er eigenlijk geen probleem in Indesign. In Photoshop en Bridge is dit niet gaande. Ik heb overigens het idee dat de laatste update(s) van Indesign ook invloed kan hebben.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.