10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Indesign CC – live items vergroten [opgelost]

Hai, ik wil bepaalde kaders lineair vergroten (foto- en tekstkaders, mij om t even).

Bij oude versie kon je het ‘live’ zien vergroten/verkleinen terwijl je met toetsencombi en muis een kaderpunt versleept. Dan kon je zien tot hoe ver het goed is.

Nu na update naar CC moet ik het maar lukraak -blind- vergroten, even kijken en dan evt. opnieuw vergroten/verplaatsen. Is er ergens een vinkje te aanvinken? Ik heb tevergeefs gezocht.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  SvS.

Bijdrager
    Betinker

Ben benieuwd. Hier hetzelfde probleem.

Bijdrager
    bartvdv

Net uitgeprobeerd, tekstkader gevuld met tekst en illustratie, hoekpunt vastgenomen en beide werken ‘live’ (CC 2015). Je bedoelt toch dat je de tekst of de illustratie ziet vergroten/verkleinen ?

Bijdrager
    SvS

Helemaal waar Bart. Nu gebeurt er niks met inhoud binnen kader tot je muis loslaat na vergroten/verkleinen.

Bijdrager
    macmaus

Selecteren met Shift-Alt-Cmnd toets ingedrukt houden?

Bijdrager
    bartvdv

Neen, niet hier, ik zie tekst en illustratie mooi mee uitvergroten of verkleinen; ik zit nog op OS 10.10.5.

Bijdrager
    SvS

Hier ‘gewoon’ 10.11.0.
    Maakt dat uit dan?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Houd je wel lang genoeg ingedrukt voordat je begint te slepen? In elk geval tot en met CS6 moet je even vasthouden op het hoekje van het kader en dán pas beginnen met slepen om de inhoud mee te zien schalen — begin je gelijk te slepen dan zie je alleen het kader zelf vergroten of verkleinen.

Bijdrager
    SvS

Aha! Dank je wel! Ik werkte al jaren met CS5, daar hoefde je blijkbaar niet zo lang ingedrukt te houden alvorens je gaat schalen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik meen me te herinneren dat je ook in CS≤5 wat langer moest klikken voordat je begon te slepen, maar goed, het probleem is opgelost en dat is wat telt:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.