4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    antoinekoster

Indesign, bestandsnaam herstellen bij exporteren pdf

op 14 decenmber 2012 bestond er een conversatie over de bestandsnaam bij het exporteren van een pdf vanuit Indesign.
    Voor mij staat vast dat Indesign deze naam onhoudt en dat je deze zelf kunt aanpassen bij het exporteren.

Mijn vraag is nu:
    Kun je dit ongedaan maken? Dus, kun je er voor zorgen dat Indesign weer keurig dezelfde naam geeft als de documentnaam

Bijdrager
    mooirood

Work-around: Als je de pdf in dezelfde map bewaard als je InDesign bestand zie je dus ook het InDesign bestand bij het exporteren van je pdf voordat je deze wegschrijft. Als je op dat bestand klikt veranderd je bestandsnaam automatisch in de naam van het InDesign bestand maar behoudt hij wel de .pdf extensie als het goed is.

Edit: Ik zou dit soort berichten in Pro – Grafisch posten.

Bijdrager
    MouseMighty

Ja hoor, dat kan heel simpel. Bij exporteren selecteer je de naam zoals die bovenin je venster staat. Dan dubbelklik je daarna aan de linkerkant op je document. De naamgeving wordt dan overgenomen.

PDF heeft andere naam dan origineel:

PDF heeft originele naam:

Edit: Ik was nog bezig met het maken van de voorbeelden terwijl @mooirood het antwoord al gaf. Overigens hoeft het bestand waar je de naamgeving van wil hebben niet perse in dezelfde map te staan je kan nl ook navigeren via het Finder gedeelte aan de linkerkant. Het is wel handiger om ze bij elkaar te houden natuurlijk:wink:

Edit 2: @pete.Z. Misschien beter om dit topic te verplaatsen naar waar het echt hoort nl in Grafisch:lol:

Bijdrager
    antoinekoster

Ik ben rijkelijk laat.:oops:
    Schaam me diep maar ik zie dat ik nog niet gereageerd heb op de gouden tip.
    Alsnog superbedankt Mooirood en MouseMighty. Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.