9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    matt_

InDesign bestand uitsnijden

Hallo,

Ik heb een raam print gemaakt van 366,7 cm bij 170,5 cm. Dit is één afbeelding verdeeld over 5 ramen, gescheiden door kozijnen. Het geheel heb ik opgemaakt in InDesign CS3 en de kozijnen aangegeven met hulplijnen. Is het mogelijk dit te slicen en alle afbeeldingen apart te exporteren voor de drukker?

Ik heb geprobeerd de PDF in Photoshop te importeren om ‘m daar te slicen, maar deze heeft een max. breedte van (+/-?) 270 cm.

Bijdrager
    eight

Gewoon 1 document met 5 pagina’s (ramen) maken en daarna pdf’en.
    Heb je alle ramen apart.

Bijdrager
    matt_

Vier ramen hebben dezelfde breedte, het vijfde is smaller; kun je per raam een breedte aangeven?
    Hoe krijg je overigens meer dan 2 ramen naast elkaar?

Bijdrager
    Lavoro

Is het niet handiger dit in Illustrator te doen? Als de afbeelding gesneden gaat worden door een snijplotter moet je een goed vector bestand aanleveren. In Illustrator is de boel ook makkelijker op maat te maken

Bijdrager
    Gauloises

Je kunt in CS3 toch gewoon je CS3 document in een nieuw CS3 document importeren, en van uit daar een nieuwe uitsnede maken.

Bijdrager
    nookie

Het is niet (standaard) mogelijk om verschillende paginaformaten te maken in Indesign.
    Via dit stukje software kan het wel: http://www.dtptools.com/product.asp?id=pcid

Bijdrager
    eight
    ”matt_”

Vier ramen hebben dezelfde breedte, het vijfde is smaller; kun je per raam een breedte aangeven?
    Hoe krijg je overigens meer dan 2 ramen naast elkaar?

Die ramen hoeven toch niet naast elkaar te staan om pdf te maken?
    Je hebt al 1 groot bestand waar alle ramen op staan, lever je die mee in lowress als voorbeeld.

Maar wordt het wel geprint? Neem ook aan dat het geplot gaat worden en dan heb je inderdaad helemaal niets aan een pdf en heb je een vector bestand nodig.

Bijdrager
    nookie
    ”eight”

vector bestand

:?
    Als je een afbeelding uit PS geplaatst hebt, is het geen vectorbestand……..
    Ik lever altijd pdfen aan, ook als is het vector.
    Pdf handhaaft vector en zet het niet om naar raster.

Bijdrager
    matt_

Page Control, ziet er goed uit, ik ben de trial aan het downloaden.

Gauloises’s idee is er slim en eenvoudig. Net toegepast, werkt perfect, bedankt!:)

Aanlever specificaties waren niet erg uitgebreid, alleen dat het niet aflopend moet zijn en CMYK – maar dat spreekt voor zich. In het verleden heb ik ook wel op zijl laten drukken en het als certified PDF aangeleverd, resultaat goed en geen extra factuur ontvangen van de drukker voor werkzaamheden.

@ Eight: De vijf ramen / pagina’s hoeven niet naast elkaar te staan om het als PDF te exporteren, maar het maakt het natuurlijk wel makkelijk met opmaken als afbeeldingen overlopen op verschillende pagina’s.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.