7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Indesign 2019 geen “zoeken / wijzigen” meer aanwezig

Goedemorgen allen,

In mijn Indesign 2019 is de functie “zoek en vervang” (appeltje F) niet meer goed aanwezig.
    Ik kan alleen zoeken en vervangen in het hele document en niet meer in een tekst selectie.
    Bij mijn collega ook 2019 werkt het wel goed.
    Is dit misschien een instelling? Ik mis het echt.
    Zie afbeelding ter verduidelijking

Groet

STefan

p.s. in 2020 werkt het wel. Maar ik wil in 2019 blijven werken.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door stefonline.
    Bijdrager
    stefonline

Opgelost!!!!

Indesign stoppen en weer openen via creative cloud app

STefan

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad, InDesign heeft daar soms last van: ineens staan er sommige dingen niet meer in dat lijstje, en waarom? Waarom zijn bananen krom?

Heb je geen zin om het programma te stoppen en te herstarten, dan kun je ook de GREP-zoekfunctie gebruiken, want meestal als ze in het lijstje op het ene tabblad verdwijnen staan ze nog wel in dat op het andere.

Bijdrager
    Blieper

Zie andere topic

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In die andere thread vraag je of er wel iets geselecteerd is — inderdaad is de optie „Selectie” er niet als er geen selectie is, maar de rest zou er allemaal wel altijd moeten zijn. Dit is een bug die ik ook al vaak genoeg tegengekomen ben.

Daarnaast nog een tip voor Stef, omdat me net wat opviel in de afbeelding: als je naar ^t^t^t^t^t^t^t wilt zoeken, dan gaat dat beter met GREP-zoeken: \t{7} — of als je alle meer-dan-één-tabs wilt vervangen, niet alleen zeven achter elkaar maar ook twee, drie, enz.: \t+.

Bijdrager
    MrBelloNLD

ID voorkeuren verwijderen dmv tijdens het starten van ID de linkeronderhoek ingedrukt houden (Shift+CTRL+ALT+CMD) (en het opkomende dialoog bevestigen dat je de prefs wilt resetten.)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

… waardoor je vanalles opnieuw in zult moeten stellen. InDesign stoppen en opnieuw starten haalt de verdwenen keuzes ook gewoon terug zonder die rigoureuze schoonmaak.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.