6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    SJ

Indelen applicaties in mappen

Ik heb nu enige tijd een iMac en er staan inmiddels aardig wat aaplicaties in de Applications folder.
    Nu wilde ik hier wat submappen gaan maken (‘Utilities’, ‘Design’, etc.) en de applicaties daar naar toe slepen. Kan dat zo maar, of verklooi je dan allerlei structuren?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

nee dat kan, iig ik heb ook een map met ‘Games’ en gewoon de standaard games er in geschoven.
    Misschien zou je alleen je ‘snelkoppelingen’ in je dock opnieuw er in stoppen. Maar dat weet ik niet zeker of dat automatisch gaat.

[size=10:f9f7c05ab6]zeker weet ik het eigenlijk niet, met de games had ik geen problemen[/size:f9f7c05ab6]

Bijdrager
    vogel

Programma’s kan je volgens mij overal neerzetten. Waar je mee moet uitkijken zijn de files die in je libraries staan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat gaat gewoon, want zo’n beetje alles dat het programma nodig heeft zit in het programmapakket zelf — de (kleine) rest staat ergens in je Bibliotheek-map, en daar hoef je niet aan te komen om het programma zelf ergens anders neer te zetten.

Meestal gaat de snelkoppeling in het Dock ook gewoon mee, maar het kan gebeuren dat er na opnieuw inloggen of zo een vraagteken in het Dock staat. Mocht dat gebeuren dan kun je die er gewoon uitgooien en het programma er opnieuw inzetten vanaf z’n nieuwe locatie.

Bijdrager
    a la Mac

Bij programma’s die geïnstalleerd worden d.m.v. slepen is het normaal gezien geen probleem (bij de rest trouwens ook niet). Echter, normaal gezien veranderen Mac-gebruikers niet zomaar de structuur in de programma map. Nu is het gewoon slepen, anders is het eerst zoeken naar de juiste map.

Kortom: technisch gezien geen probleem, praktisch gezien wel.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ӈ

Nu is het gewoon slepen, anders is het eerst zoeken naar de juiste map.

Ik moet zeggen dat ik alleen maar makkelijker programma’s kan vinden nu ze ingedeeld zijn in mappen … niet meer een heleboel schermen naar beneden moeten om bij bijvoorbeeld Pages uit te komen, maar gewoon gelijk naar de goede map, en daar staat hij dan ergens bovenaan.

Wel een nadeeltje van programma’s in submappen zetten is dat programma’s die via een installer geïnstalleerd worden, bij een update twee keer op je harddisk staan: één keer de oude versie in de submap, en één keer de nieuwe versie in Programma’s. Dus moet ik elke keer als er bijvoorbeeld een nieuwe versie van iTunes is, die in m’n Audio-Video map slepen en zeggen dat ik de bestaande wil vervangen, dan de foutmelding wegklikken, iTunes stoppen, opnieuw slepen, enz.;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.