10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mennozalm

Steeds trager wordende IMac

Op veler verzoek in het Nederlands:

Allen, ik ben in het bezit van een 2 jaar oude IMac met i3 processor en 4GB RAM. OS systeem Mountain Lion. De laatste tijd zit ik bij alle handelingen die ik erop verricht vaak te wachten. Voortdurend komt dan kortstondig de draaiende beachball tevoorschijn. Behoorlijk irritant. In activiteitenweergave zie ik dat de processor niet overdreven hard aan het werk is. Wel heb ik reeds een 4GB RAM uitbreiding besteld wat al een verbeterde prestatie op zou moeten leveren. Ik ben op zoek gegaan naar een tool waarmee ik een diagnose kan stellen naar de oorzaak en dit op kan lossen zodat de Imac weer de snelheid heeft op het niveau van net na aankoop. Er is niet veel beschikbaar viel mij op, maar ben wel MacKeeper van Zeobit tegengekomen. Vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft.
    Eigenlijk is het meer een toolbox waarin allerlei functionaliteiten zitten o.m. gericht op het opschonen en beveiligen van je Mac. Heb de trialversie op mijn systeem gezet, maar die is heel beperkt en laat je gebruik maken van slechts enkele tools. Upgrade naar een betaalde versie is uiteraard mogelijk, maar ben niet comfortabel met het betalen voor de tool en het vervolgens op mijn systeem hebben draaien zonder goede referenties. Temeer omdat het een tool is die systeem monitoring doet. Daarom het zaakje ook weer gedeinstalleerd. Zeobit heeft op haar site veel referenties en testimonials staan van mensen die ze tijdens MacWorld voor de camera hebben getrokken. Zij claimen hoofdsponsor van dit event te zijn geweest, maar dat geeft mij simpelweg niet het vertrouwen in de kwaliteit van de suite.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met MacKeeper en/of mensen andere tips hebben hoe mijn Mac weer op snelheid te krijgen.

Dank alvast!

Bijdrager
    MBPuser

Waarvoor post je niet gewoon in het Nederlands?:confused:

Bijdrager
    mennozalm

Tja, ben het gewend! Volgende keer gewoon in NL. :innocent:

Bijdrager
    iKweethetbeter

And try the “Zoeken” (Find) option before starting a new topic!

Voor jou even een samenvatting wat je hier en op MacFreak zult vinden:
    MacKeeper lost geen problemen op, MacKeeper genereert problemen. Grote kans dat jouw problemen ook ontstaan zijn door tooltjes zoals MacKeeper, *Clean*, *Swipe*, MonoLingual, …

Bijdrager
    MBPuser

Trap dat ZEOdinges gelijk van je Mac af trouwens, totaal onnodig. Heb je al een Smc reset gedaan?

Bijdrager
    Hansi2124
    mennozalm op 28 september 2012

Tja, ben het gewend! Volgende keer gewoon in NL. :innocent:

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Doe de rest van de forumgebruikers een plezier en ga bij je eerste posting naar je avatar, klik op het driehoekje en kies voor Bewerk. Je kan dan je Engelstalige tekst verwijderen en je probleem in het Nederlands aan ons voorleggen.[/mod]

Bijdrager
    nebilem

Ben dat niet gewend hahahahaha op een NL site. Hoe dom kan je klinken…..

Bijdrager
    mennozalm

Ik zal doen wat Hansi2124 heeft voorgesteld. Maar bedankt voor het ‘warme ontvangst’ guys :thumbsdown:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Start eerst een keer op in safe-mode en daarna gelijk ‘normaal’ en kijk of het probleem weg is.

Helpt dat niet, maak dan een vers gebruikers account aan aan ga daar een poosje in werken.

Als dat goed gaat, zit de oorzaak in je huidige account. (Mogelijk iets dat via je log-in lijst van je account automatisch mee opstart en misschien niet compatible is met ML.)

Gaat het ook fout in dat verse account dan kan de oorzaak het systeem zelf zijn of je harde schijf. Open schijfhulpprogramma selecteer de hd en kijk wat er staat bij de SMART status. Als daar staat ‘gecontroleerd’ dan is je hd OK wat de hardware betreft. Voer nu een controle uit op je hd en als blijkt dat er iets fout is dat herstelt moet worden dan moet je opstarten in recovery mode (cmd-R ingedrukt houden) om je schijf te herstellen via het utility menu.

Blijkt de schijf OK te zijn dan kun je een herinstal van ML proberen.

Inactief
    Anoniem

Nooooooit ‘handige tooltjes’ gebruiken op je Mac. Die veroorzaken vaak meer problemen dan ze (kunnen) oplossen. De Mac doet zelf in de achtergrond al een hoop aan onderhoud.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.