5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mick

InCopy CS: gebruikerservaring

Heeft iemand al met InCopy CS gewerkt en zo ja: is het pakket de moeite waard in vergelijking met bijvoorbeeld Word?

Alvast bedankt voor de reacties. :finderoud:

Bijdrager
    ateazz

hey

hangt er helemaal vanaf wat je er mee wil gaan doen,
    Incopy is meer redactioneel als alleen tekstverwerker.

greetzz

Bijdrager
    Mick

Tja, eigenlijk alleen tekstverwerken. Scripties, hand-outs en dat soort dingen. Ik weet dat de integratie van InCopy in InDesign erg handig is, maar InDesign heb al. Dus ik vroeg me af of InCopy nodig is, als je InDesign al hebt. Of het dus meer functies heeft dan InDesign.

Bijdrager
    Zora la rousse

Ik denk dat je deze vraag beter kan stellen bij ”Beeldbewerking ”.

[mod:571edd479d=”Stof”]Beeldbewerking had gekund, maar ik heb hem voorlopig even naar ‘Overige Software’ verplaatst. Beeldbewerking is meer bedoeld voor discussies gericht op te produceren output.[/mod:571edd479d]

Bijdrager
    zabbadak

Met InCopy kun je iemand redaktionele toegang geven tot een InDesign bestand. De redakteur kan vanuit InCopy de teksten redigeren, en ze naar keuze zien/bewerken in de opmaak, in een kolommenweergave (waarbij de tekstbreedte uit de opmaak getoond wordt) of gewoon op schermbreedte. Vanuit InCopy heb je alleen toegang tot teksten, je kunt de opmaak niet veranderen. Je hebt bovendien alleen toegang tot de teksten waarvoor je toegang hebt gekregen.

De mogelijkheden van InCopy zijn erg beperkt, maar het programma is wel heel gebruikersvriendelijk. Het voordeel is dat de dtp’er niet langer zelf korrektie moet uitvoeren, maar dat degen die de tekst redigeert dat zelf doet.
    Het is vooral nuttig in een stabiele workflow: een tijdschrift ofzo. Veel uitgeverijen gaan op het ogenblik over van Quark naar InDesign/InCopy.

InCopy als zelfstandige tekstverwerker is volkomen misplaatst. Ik gebruik daarvoor teksteditor, in plaats van dat nare Word.

Steven van Drie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.