-
Zie de tips in Calendars could not be synced due to inconsistent data.
Gebruik een machine waarvan je weet dat de agenda correct is. Ga naar systeemvoorkeuren, mobile me, synchronisatie tab, kies geavanceerd en stel synchronisatie services opnieuw in, laat dan de de agenda gegevens op die machine de gegevens van Mobile Me overschrijven.
Op alle andere machines zul je daarna het synchronisatie venster zien zeggen dat de gegevens opnieuw ingesteld zijn. Op al die machines laat je dan de agenda gegevens op die machine door die van mobile me overschrijven.
Het komt af en toe bij mij ook nog voor, vooral als je de gegevens “quasi gelijktijdig” op meerdere machines aangepast hebt. (dwz tussen twee synch sessies in) zeker als daar Windows machines tussen zitten. De synch algorithmes van Mobile Me lijken nog niet zo heel robuust. De foutmelding is ook wat verwarrend. De synch gegevens op Mobile Me zijn corrupt, niet de agenda gegevens op je machine. Daarom gaat de foutmelding meestal ook niet weg als je je machine door Mobile Me laat vervangen.
Pas ook op met gegevens samenvoegen, dat kan leiden tot erg veel dubbele vermeldingen.
Het safest lijk je te zijn door de agenda voornamelijk op 1 mac altijd bij te houden, hoewel dat natuurlijk juist tegen de beloofde functionaliteit van Mobile Me ingaat.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.