20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    DESMEV

Inconsistente gegevens Adressen MobileMe?

Op m’n Mac had ik een hele adressenlijst in Adresboek. Mbv Mobileme is alles overgezet naar m’n iPhoneG3. Op mobileme zie ik ook netjes alle adressen staan.
    Op m’n Mac is het adresboek echter ineens leeg. Als ik nou via de MobileMe-systeemvoorkeuren aangeef om de contactgegevens van MobileMe naar m’n mac terug te zetten, krijg ik een melding:

** Synchronisatie van ‘Contactgegevens’ niet mogelijk vanwege inconsistente gegevens.

Zorg ervoor dat de gegevens op uw computer geldig zijn en stel vervolgens Contactgegevens op MobileMe opnieuw in via Systeemvoorkeuren. **

Wat moet ik hier nou mee? Het eerste wat er bij me opkomt is dat er bij sommige adressen wel een verjaardagsveld bij staat, en bij andere niet. Maar dat zou betekenen dat je op de iPhone bij een contact geen toevoegingen wat veld betreft kan doen.

Overigens gaat de rest van synchroniseren met MobileMe zonder problemen. Al zou het wel veel frequenter en sneller mogen gebeuren.

Bijdrager
    Star65

Als je er zeker van bent dat op MobileMe de gevens goed zijn, zou ik het volgende doen:
    -Systeemvoorkeurren
    -MobileMe
    -Tabblad synchronisatie
    -Onderaan “Geavanceerd”

Daar de synchronisatie van je adresboek opnieuw instellen. *Van MobileMe naar je Mac”

Die synchronisatie uitvoeren en daarna werkt alles weer.

Bijdrager
    DESMEV

Zoals ik al aangaf heb ik dat al geprobeerd, echter elke keer krijg ik dezelfde melding.

Wat bedoel je met als alle gegevens op MobileMe goed zijn? Wat kan er niet goed zijn aan adresgegevens?

Bijdrager
    Star65

De synchronisatie van MobileMe naar je Mac heeft alleen zin als de contactgegevens op MobileMe uptodate zijn. Als je namelijk andersom gaat synchroniseren worden de gegevens op MobileMe overschreven met die van je Mac.

Dit moet je 1 keer doen en vervolgens kun je weer normaal synchroniseren. (dan ben je ook van de melding af)

Ben je echt naar het tabblad “geavanceerd” gegaan en daar je synchronisatiegevens opnieuw ingesteld?

Bijdrager
    DESMEV

Yep,

Heb zelfs gekozen voor alleen de contact gegevens te transporterten van MobileMe naar m’n Mac.
    Daarna ook nog (helemaal los hiervan) m’n MobileMe agenda (via dezelfde procedure) naar een andere Mac getransporteerd. Dat ging zonder problemen.

Vindt het een beetje tricky dat de adresgegevens nu maar op 1 plek staan.

Bijdrager
    Star65

Vreemd.
    Wat je misschien nog zou kunnen doen, is de registratie van de Mac verwijderen, uitloggen uit MobileMe, vervolgens opnieuw inloggen en de Mac weer aanmelden.
    Kan je helaas niet verder helpen.

Bijdrager
    DESMEV

Nee helaas op 3 verschillende Macs geprobeerd, met alledrie hetzelfde resultaat.

Bijdrager
    Miesbook

hetzelfde probleem hier!

Bijdrager
    FlorisW

Ja hier ook, weet iemand een oplossing?! Al het bovenstaande werkt niet, krijg
    constant dezelfde melding…

-FlorisW

Bijdrager
    klaas84

Is hier al een oplossing voor?
    Heb hetzelfde probleem…

Bijdrager
    mollie

Hier exact hetzelfde probleem…..
    Data op mobileme is vanwege de iPhone up to date. Beide adresboeken op zowel de iMac als de Macbook zijn niet up to date meer ivm niet kunnen synchroniseren.

Krijg ook constant deze melding.

Het rare is dat als ik een contactpersoon verander of toevoeg op mijn iPhone of op Mobileme zelf deze wel gesynchroniseerd worden….

Bijdrager
    mymac

pff… ik heb dit probleem ook al, heb vandaag (woensdag 10-12-08) mijn MacBook Pro binnen en ik wou gelijk mn account erop zetten, logisch. Alleen krijg ik het hierop niet goed en krijg ik dezelfde melding! Ook heb ik geprobeerd “Stel synchronisatie gegevens opnieuw in…”
    Iemand al een oplossing gevonden ondertussen?

Bijdrager
    vhhbeheer

hier idem, en nu zelfs het hele programma adresboek van mijn mac kwijt….?????

Bijdrager
    Pieterr

Misschien is het opgelost in 10.5.6. Kan niet lang meer duren.

Bijdrager
    MacSnout

Het in de draad omschreven synchronisatie-probleem met (alleen) contacten zijn bij mij nog steeds aanwezig :x. Zowel tussen Mobile Me en mijn MacBook als tussen MM en mijn iMac. Ik heb op beide het systeem 10.5.6 en heb het .Mac account vanaf 2005. Synchronisatie tussen de iPhone en Mobile Me verloopt goed:mrgreen: .

Van alles gepoogd zoals het (via geavanceerd) overschrijven van data van MM naar iMac of omgekeerd. Synchronisatie pogingen gedaan na verwijderen van alle adressen uit het Adresboek als uit Mobile Me. Ook vruchteloos waren de pogingen na verwijderen van adresboek preferences en bibliotheek-adresboek-mappen. In de meest kale setting blijft de inconsistentie melding zich vertonen. M.i. geen data gerelateerde oorzaak dus :?.

Alleen een nieuwe (schone) installatie heb ik nog niet gepoogd om conflicten met programmatuur van derden uit te sluiten. Voordat ik deze tijdinvestering echter doe, ben ik benieuwd naar de reacties op het volgende:

De laatste berichten over dit onderwerp zijn uit december 2008. De vraag is of deze klacht bij de andere gebruikers inmiddels is opgelost ! Mocht dat zo zijn dan verneem ik natuurlijk graag hun oplossing! Zijn er überhaupt gebruikers die een vloeiende “contacten synchronisatie” hebben tussen iMac (of MacBook) en MM ? Is er nog iemand met een “gouden tip” hierin:P ? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bijdrager
    MacSnout

Probleem opgelost :D. Hieronder mijn handelingen voor andere “oplossing zoekers”.

Alle synchronisatie voorkeuren bij de geregistreerde computers op handmatig gezet.
      Na backup van contacten MM (vCards), heb ik alle contacten laten vervallen. Zowel op alle geregistreerde computers als op MM.
      Daarna het lege adresboek van de MacBook naar MM weggeschreven. De inconsistentie-melding bleef weg (in de omgekeerde richting, van MM naar MacBook, kreeg ik deze melding nog wel).

Toen de backup (vCards) geïmporteerd in adresboek van MacBook en deze contacten naar MM weggeschreven.
      Alle synchronisatie voorkeuren op automatisch gezet. De overige geregistreerde computers (en iPhone) werden correct gesynchroniseerd. [/list:u:4252fdf4e9]

De bovenstaande handelingen waren eerder uitgevoerd vanaf en andere computer, echter toen gaf dit geen soelaas. Mogelijk dat er één van de geregistreerde computers de blokkade ook voor de andere veroorzaakte.

Bijdrager
      J.Baauw

Ik heb dit probleem dus ook heeft iemand een makkelijke oplossing?

Anders ga ik apple wel bellen.

grt,
      JNN

Bijdrager
      hamersvelt

Hier ook hetzelfde probleem. Een nadeel bij mij is dat er meerdere gebruikers met MobileMe werken. Dus op de ene computer staan nu andere gegevens (agenda bv.) dan op de andere. Dus dat heen-en-weer synchroniseren werkt bij mij niet, dan raak ik gegevens kwijt. Ik ben dit niet van Apple gewend, dit moet toch gewoon werken. En weet iemand eigenlijk wat die melding precies betekent?

Bijdrager
      Alii

We hebben de iphone gesynced met onze mac! De mac nam heel erg lang om een backup te maken van de telefoon!!
      Maar nu staan er nog maar 1 3de van de contacten op de iphone!!:(

Wat nu????

Waar kan ik die oude contacten vinden?? Of hoe kan ik ze terug krijgen??

Alvast bedankt

Bijdrager
      Roderick Fischer

Bij mij hielpen bovengenoemde oplossingen voor precies hetzelfde probleem ook niet. Wat bij mij uiteindelijk wel hielp was het volgende. Als je zeker weet dat je contacten op MobileMe helemaal compleet en actueel zijn, selecteer deze dan allemaal en exporteer ze als Vcard vanuit MobileMe. Als het goed is, opent het adresboek op je Mac dan vanzelf en vraagt of je de Vcards wilt binnenhalen. Als je dat doet, dan worden al je MobileMe-contacten in het adresboek geladen. In feite heb je dan handmatig je adresboek op je Mac met MobileMe gesynchroniseerd.

Vervolgens kun je doen wat hierboven is geopperd, maar dan in OMGEKEERDE richting. Als je er dus zeker van bent dat je alle actuele contactgegevens vanuit MobileMe handmatig in je adresboek op je Mac hebt geïmporteerd, doe dan het volgende:

– Ga naar systeemvoorkeuren op je Mac
      – Open het onderdeel voor MobileMe
      – Ga naar het tabblad Synchronisatie
      – En klik onderaan op Geavanceerd
      – Stel de synchronisatiegegevens als volgt opnieuw in:

Kies eerst het onderdeel waarvan je de synchronisatiegegevens opnieuw wilt instellen (in dit geval dus uitsluitend contactgegevens). Let op, kies vervolgens voor de omgekeerde richting, namelijk een synchronisatie van Mac naar MobileMe. Dit kan even duren, maar resulteert er uiteindelijk in dat je contactgegevens vanuit het adresboek naar MobileMe worden gepusht. Het lijkt een overbodige stap omdat je contactgegevens juist daar vandaan kwamen, maar juist hierdoor lijken de synchronisatieinstellingen hersteld te worden. In mijn geval waren na deze actie alle in deze thread omschreven problemen met de synchronisatie van contactgegevens tussen mijn iMac, MobileMe en mijn iPhone opgelost.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.