2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    mel

Incomplete synchronisatie iCal via iCloud naar iPad

Zowel mijn MacBook en IPhone tonen alle ICal activiteiten die ik (via ICloud) aan heb gemaakt. Synchronisatie gaat prima tussen deze 2.

Vorige week een nieuwe IPad 3 gekregen en deze uiteraard ook ICloud-Proof gemaakt.
    Het synchroniseren van Contacten levert geen enkel probleem op….daarentegen ontbreken er een hele hoop ICal activiteiten. Een gedeelte wordt wel gesynchroniseerd en een gedeelte niet. In de activiteit zelf staat de juiste agenda aangevinkt…

Weet iemand hoe ik een volledige ICal synchronisatie op mijn IPad kan krijgen.

Bijdrager
    FotoDirk

De eerste keer kan het even duren voordat de agenda wordt getoond, hij moet hem eerst helemaal binnenhalen. Maar als je na een week nog een probleem hebt dan is er is mis.
    Als de iPAD nog aan het synchroniseren is kan je normaal zien door een draaiend rond icoontje.

Als de agenda’s nu nog niet volledig zijn kan je eerst het volgende proberen. Op de iPad ga je naar de agenda’s daar bovenaan staat een rond-pijl-icoontje door daar op te klikken, wordt er een nieuwe sync. opgestart. Even wachten tot die volledig is afgehandeld (rond draaiend icoontje). Als dat niet helpt om de missende punten te krijgen, dan probeer je de volgende stap.

Ga naar je iCloud instellingen en zet de agenda af. Kies om de activiteiten op de iPAD te verwijderen. Hierna moet je iPAD leeg zijn (voor de agenda). Ga terug naar de instelling en zet het terug op. Nu worden weer alle agenda’s naar de iPAD gesynchroniseerd. Hopelijk komen ze dan nu wel allemaal mee.

Als nu diezelfde items nog ontbreken dan lijkt er iets mis te zijn met die items. Bekijk ze dan eens even via http://www.icloud.com en kijk daar of er iets verdachts in kan zitten. Zoek naar attachements waar de iPAD een probleem mee kan hebben of misschien een reeks speciale tekens ergens in het item.

Als laatste redmiddel zie ik alleen om de afspraak uit iCloud te wissen (vb via http://www.icloud.com) en opnieuw toe te voegen (bv op de iPad).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.