18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Macboekje

Incomplete melding van Mail blijft staan

Op mijn oudere Macbook Pro, waarop El Capitan draait, geeft Mail in de linker kolom met de verschillende mappen onderin een boodschap: ‘Berichten downloaden’ en vervolgens bijvoorbeeld ’32 van 37′, met boven die boodschap een blauwe lijn die vóór de rechterkant ineens ophoudt. Kennelijk een fout, die ik helaas niet wegkreeg.
    Ik heb sedert kort een nieuwe MacBook Air met Sierra. Ik had verwacht dat Mail daarin niet meer zo’n fout zou vertonen, maar het is van hetzelfde laken een pak, inclusief de incomplete blauwe lijn.
    Is er een methode om die fout ongedaan te maken?
    Bij voorbaat dank voor tips.

Bijdrager
    Macboekje

Voor de duidelijkheid een plaatje.

Bijdrager
    koen
    Macboekje op 06 december 2017

Voor de duidelijkheid een plaatje.

Je moet voor de duidelijkheid het plaatje hier wel even uploaden :lol:

Bijdrager
    Macboekje

Sorry Koen, ik dacht dat ik de afbeelding had geüpload. Hoe doe ik dat zodat hij hier te zien is?

Bijdrager
    Macboekje

Bijdrager
    Macboekje

Dank, Koen. Gisteren deed ik het op dezelfde manier… Misschien toch een foutje gemaakt.

Bijdrager
    Macboekje

Niemand die dit probleem ook kent? En niemand die de oplossing weet?

Bijdrager
    Shmoo

Zit je misschien richting het limiet van je mailbox?

Misschien eens wat opruimen of zoiets. Dat zie je wel veel gebeuren dat mensen hun mailbox maar laten vollopen.

Bijdrager
    Macboekje

Dank voor je reactie. Mijn Macbook Air heb ik nog geen twee weken in gebruik en ik heb goed opgelet dat ik niet veel oudere mails binnen kreeg.
    Op de Macbook Pro, waar het probleem zich ook voordeed, had ik eveneens opruiming gehouden. Het moet dus iets anders zijn. Maar wat???

Bijdrager
    nnsa

Misschien een idee om via Webmail / iCloud (je verhaal vermeldt niet welke mailprovider dit veroorzaakt) het corrupte mailtje te lokaliseren en te wissen ?

Rigoreuzer is je emailaccount te verwijderen en daarna weer opnieuw aan te maken. Wellicht helpt dit.

Bijdrager
    Macboekje

Dank voor het meedenken. Mijn mailprovider is Antagonist. Omdat het probleem zich al een hele tijd voordeed op mijn oudere MacBook Pro onder ElCapitan heb ik niet het idee dat het aan een bepaald mailtje ligt.
    Nu het op een heel nieuwe MacBook Air ook optreedt, heb ik eerder het gevoel dat het een probleem van Mail is. Zou er niet iets in de instellingen van Mail in de bibliotheek aan de hand kunnen zijn?
    Misschien verwijder ik de drie mailaccounts (twee van Antagonist, één van iCloud) en richt ik die opnieuw in.

Bijdrager
    Joid

Ik denk dat het juist aan één mailtje ligt. Hij blijft steeds op één bepaald punt hangen toch?

Kan je niet in eenmaal nagaan of daar een mailtje (waarschijnlijk met een bijlage) in zit die ook in de webmail raar doet? Ik zou sowieso in de webmail alles verwijderen waarvan je zeker weet dat je het niet nodig hebt.

Gebruik je deze mail trouwens niet op je iPhone of iPad?

Bijdrager
    Macboekje

Dank voor je reactie, Joid. Ik heb het nog eens aangekeken en verschillende dingen gecontroleerd. Ook Mail op de iPad meldde dat er 21 van 21 mails waren ontvangen, maar dat was volgens mij een actuele melding. Idem op de iPhone. Verder heb ik mijn archief bij de provider via webmail opgeschoond. Daar stonden mails vanaf juli. Wie weet zat daar iets verkeerds bij.
    Overigens zou ik denken: als daar een mailtje staat dat al eerder is binnengehaald en vervolgens uit Mail op de Macbook is verwijderd, kan dat dan alsnog voor zo’n probleem zorgen?

Bijdrager
    Macboekje

Of de duvel ermee speelt: nu blijft onderin de boodschap staan: Bericht verstuurd 34kB, met een incomplete blauwe balk. Het bericht is inderdaad verstuurd. Ik vermoed toch dat er in Mail zelf iets mis is. En dat op een Mac van een week of drie oud.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Macboekje, ik heb deze melding van berichten downloaden ook maar die verdwijnt na een tijd vanzelf, echter veel trager dan dat alle berichten effectief gedownload zijn. Misschien is dit een bug en die heb ik ook op Sierra en High Sierra. Mijn provider is Telenet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    Macboekje

Dank voor je bericht. Ik dacht al: het kan toch niet dat het alleen bij mij gebeurt?
    Kennelijk een bug die niet belangrijk genoeg wordt geacht om op te lossen.

Bijdrager
    Macboekje

Voor iedereen die dit leest: een goed uiteinde en een zo bugloos mogelijk 2018.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.