21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    jacobusv

Inbraak via iTunes

Kenden jullie deze poging tot inbraak al in woordenboek-Nederlands?

Van: iTunes <post@utmail.no>
    Onderwerp: [SUSPECTED SPAM] Informeren wij u dat uw iTunes-ID gebeurt te vervallen in minder dan 48 uur
    Datum: 14 januari 2014 07:14:55 CET

Account informatie iTunes :
    Hallo,

Informeren wij u dat uw iTunes-ID gebeurt te vervallen in minder dan 48 uur.
Het is noodzakelijk om een audit van uw informatie aanwezig is, anders wordt uw ID zal worden vernietigd.

Het is heel eenvoudig:

* Download het bijgevoegde formulier en open een venster om een veilige browser.

* Eenmaal geopend, wordt u voorzien van stappen om uw toegang te herstellen en volg de instructies.

Werk accountgegevens, is belangrijk omdat het helpt ons om te voorkomen dat fraudeurs uw informatie stelen.

groet

Bijdrager
    Verdult

Oei, dat ziet er wel echt uit, ik zal het maar doen als ik jou was.

Bijdrager
    jacobusv

Lijkt me geen goede raad, er is weinig dat klopt in dit bericht.

Bijdrager
    cids
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Verdult,

Dit is wel een erg dom advies, heb je het zelf gestuurd soms??

Account informatie iTunes :
    Hallo,

Informeren wij u dat uw iTunes-ID gebeurt te vervallen in minder dan 48 uur.
Het is noodzakelijk om een audit van uw informatie aanwezig is, anders wordt uw ID zal worden vernietigd.

Het is heel eenvoudig:

* Download het bijgevoegde formulier en open een venster om een veilige browser.

* Eenmaal geopend, wordt u voorzien van stappen om uw toegang te herstellen en volg de instructies.

Werk accountgegevens, is belangrijk omdat het helpt ons om te voorkomen dat fraudeurs uw informatie stelen.

groet

100% fout,!!!!!!!

KIJK ALLEEN MAAR NAAR HET taalgebruik, een *kleuter zal het nog beter doen…., zelfs een *kleuter die e-mail gebruikt..

alleen de eertse regel al “gebeurt te vervallen” dan ben je toch gelijk al wakker!!

Ik vind dit zo dom van @Verdult, misschien bedoelt die het als grap, maar dat is nog dommer er zijn lezers van dit forum die denken dat hier alleen maar “goede” mensen deelnemen en dit advies dan serieus gaan nemen…

*Nederlandstalige

Die onzin van @Verdult staat er alweer bijna een 1 uur, had direct weggehaald moeten worden, moderators? ook aan het slapen? dit is echt gevaarlijk!!!!!

Geblokkeerd
    Bento

Er zitten er genoeg op omt die hier geen taalfout in zullen ontdekken…..

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Bento,

En jij waarschuwt die mensen dus niet eens????

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    JoopJoopJoop op 14 januari 2014

@Verdult,

Dit is wel een erg dom advies, heb je het zelf gestuurd soms??

Je weet maar nooit …

Bijdrager
    jacobusv

Ik was in eerste instantie inderdaad verrast door dit bericht en wilde weten of dit de eerste keer was; daarna leek mij een waarschuwing op zijn plaats; ik heb geen enkele behoefte iemand af te zeiken, dat lijkt me trouwens ongepast in een kring van gelijkgestemden, waarvan acte! En zo is het wel genoeg, lijkt me.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jacobusv

Het gaat erom dat @Verdult zulke domme reacties NIET moet plaatsen of dat het direct weggemod moet worden om te voorkomen dat er slachtoffers vallen.
    Ik heb een dergelijk mailtje ook wel eens gehad dus zullen er wel meer zijn/komen…

“een kring van gelijkgestemden”?? met daarin @Verdult??

Bijdrager
    Frank Visser

Ik kreeg ook een mailtje van ‘Apple’ waar dat over ging weet ik helaas niet meer.
    Dat het van geen kant klopte wist ik wel. Genegeerd en nooit wat op gehoord.
    Apple zal jou Apple-ID nooit verwijderen.

Naast dat is het emailtje ronduit niet proffesioneel en zeker niet van Apple.
    Een phishing mail en zeker geen gegevens invullen.

Wil je het zeker mailen ben je het Apple Centre even.

Bijdrager
    Frank Visser

ben = bel. excuses!

Bijdrager
    SunKeeper

Was allang bekend, graag hier verder:

iTunes-phishing

Bijdrager
    Ethiron

Bedankt Mod..

Ben ik nou de enige die in de post van Verdult duidelijk een sarcastische toon leest?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee.

Loop toch allemaal niet zo paniekerig te doen. Die mail komt niet eens van een juist emailadres, bij Gmail verdwijnt de boel al automatisch in de spambak.

Inactief
    Anoniem

Je komt wat hysterisch over, Joopjoopjoop…

Bijdrager
    Haike

@jacobusv

Het gaat erom dat @Verdult zulke domme reacties NIET moet plaatsen of dat het direct weggemod moet worden om te voorkomen dat er slachtoffers vallen.
    Ik heb een dergelijk mailtje ook wel eens gehad dus zullen er wel meer zijn/komen…

Dan heb je ook weinig vertrouwen in het inschattingsvermogen van de mede OMT gebruikers, en goed inschatten hoe een mail bedoelt is (in dit geval van Verdult) daar valt misschien ook nog iets aan te verbeteren?

Geblokkeerd
    Bento
    Haike op 14 januari 2014

@jacobusv

Dan heb je ook weinig vertrouwen in het inschattingsvermogen van de mede OMT gebruikers…

En terecht. Er komen hier namelijk erg domme mensen….

Geblokkeerd
    Bento
    Frank op 14 januari 2014

Naast dat is het emailtje ronduit niet proffesioneel…

Idem jouw taalgebruik.

Bijdrager
    TRML

Kijk naar het afzender adres en je weet genoeg, kreeg ik gisteren ook met als afzender adres een hotmail adres, dat is wel erg dom om daar dan op te reageren !

Bijdrager
    jacobusv

Kom, kom, jongens, inderdaad oud nieuws, en koester het gezond verstand, de rest had ongezegd kunnen blijven.

ilja.nieuwland op 26 november 2013 #
    Hallo allen,
    Misschien oud nieuws, maar vandaag kwam ik mijn eerste iTunes-phishingpoging tegen:
    Stel je toch eens voor dat phishers ooit zouden leren behoorlijk te schrijven en te spellen, dan zaten we echt in de problemen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.