16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    psijtsma

Inbouwen SSD Samsung 830 in IMAC 27 MID 2011

Ik zou heel graag mijn IMAC welke ik vorig jaar heb aangeschaft willen voorzien van een Samsung SSD 256 GB maar wil het liever niet zelf doen.. Wie weet een adres of kan mij helpen.

Bijdrager
    taxandria

Ik heb er zelf geen verstand van maar ik weet waar deze discussie heengaat.
    En ik zou daar graag een antwoord op willen hebben!

Kun je ook een externe ssd aankoppelen mbv thunderbolt? en deze gewoon compleet gebruiken ipv de interne hdd.?

@psitsma, ik wil je topic niet overnemen ofzo, maar een nieuw topic voor dit gaat te ver, en dit is wellicht een optie voor u.!

Bijdrager
    thomth

Bij macrepair.eu is niet zo duur en komt betrouwbaar over

Bijdrager
    psijtsma

Heb ik reeds contact mee gehad..maar reactie was ..In een iMac Mid 2011 model is dit niet mogelijk.

Bijdrager
    Rickje

Sinds enkele dagen heb ik bij de AAR waar ik werk een collega erbij die voorheen bij een ASP werkte. Hij heeft 10 jaar ervaring met repareren (en dus ook schijven in/uitbouwen van Macs).

Indien je geinteresseerd bent mag je mij een prive bericht sturen, dan kan ik je zijn email adres geven om even contact met hem op te nemen (?). Ik weet niet wat kosten e.d. zijn hiervoor.

Bijdrager

Ik heb een offerte opgevraagd bij een lokale Apple dealer, hier kostte het 350 euro.

Bijdrager
    Haike

In Amsterdam heeft maccare een hele goede naam. En het zijn hele handige jongens, met beduidend lagere prijzen, die je elders tegen komt. En ze hebben niet zo’n strak cool en koud ingerichte winkel als al die Apple dealers, en dat moet ook ergens van betaalt worden…. :sarcastic:

Bijdrager
    crazywarning

Leuk al die bedrijfjes. Ik zou namelijk ook graag een SSD willen plaatsen in mijn iMac. Hoe zit het echter met garanties? Als ik het bij een ASP zou laten doen dan behoud ik die. Is dit ook zo bij Maccare? Iemand een idee?

Bijdrager
    Haike

Is het nou echt allemaal zo moeilijk?

Bijdrager
    RobApple

MacCare is Apple dealer, geen APR/ASP. Ik zou zeggen: bel ze op, zij weten het.

Bijdrager
    RobApple

@psijtsma

In een iMac 2011 is dit wel mogelijk, een SSD later inbouwen, in tegenstelling tot wat ik eerder heb
    geschreven.

Bijdrager
    psijtsma

Inmiddels al wat bedrijven via OMT benadert. Ik merk dat er meer mensen zijn die dit overwegen. Bent benieuwd wat het totaal plaatjes gaat kosten. Kies al wel voor de Samsung 830 serie..

Moderator
    unSOUND

Als dat maar geen rechtzaken oplevert… Samsung onderdelen in een iMac.:grin:

Bijdrager
    sohus

Wie heeft dit met succes laten uitvoeren? iCentre en Macrepair geven aan dat het onmogelijk is in een 2011 iMac 27″ terwijl het Internet vol staat met tutorials en guides met links naar de benodigde onderdelen. Het is dat ik zelf niet handig ben en het daarom liever bij een reseller/repair center laat uitvoeren.

Wel kan Macrepair de SSD in de optische drive laten inbouwen (560,- inclusief 240GB SSD) maar dat vind ik zonde omdat het gewoon mogelijk is om de schijf bij te plaatsen zonder dat dit ten koste gaat van optische drive.

Graag referenties of telefoonnummers van adressen waar ze het wel uitvoeren in de 27″ iMac.

Bijdrager

Xando doet dat wel. (of laat dat doen).

Bijdrager
    Haike
    unSOUND op 12 februari 2012

Als dat maar geen rechtzaken oplevert… Samsung onderdelen in een iMac.:grin:

Das gewoon een haat-liefde verhouding:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.