4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    marijkedv

In Word drie verschillende achtergronden

Ik wil een Word document maken waarbij ik in de kop-/voettekst drie verschillende achtergronden wil gebruiken.

• Op pagina 1, achtergrond A
    • Op pagina 2, achtergrond B
    • Op pagina 3 en verder, achtergrond C

Volgens de uitleg die ik gevonden heb op de website van Microsoft zou dit moeten kunnen met het invoegen van sectie-eindes, maar het doorlopen van de stappen brengt bij niet bij het juiste resultaat.

https://support.office.com/nl-nl/article/een-kop-of-voettekst-op-%C3%A9%C3%A9n-pagina-wijzigen-of-verwijderen-18f03680-14d0-4e06-a4b1-85151922ac09

Iemand een idee hoe ik dit op een andere manier kan doen of wellicht dat er iets niet klopt in de beschreven stappen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Word kan per sectie andere kop- en voetteksten gebruiken, maar je moet wel de sectie loskoppelen van de vorige, anders lukt dat niet.

Maar als alleen bladzijde 1 en 2 een andere achtergrond moeten hebben, dan hoef je die niet in de kop- of voettekst te steken: zet ze gewoon rechtstreeks op de bladzijde achter de tekst, maar vóór de achtergrond die in de kop- of voettekst staat.

Bijdrager
    marijkedv

Bedankt voor je reactie Jakko. Zou je me uit kunnen leggen hoe ik die secties van elkaar kan loskoppelen? Ik denk dat dat het probleem is waardoor het me niet lukt.

Het tweede deel van je opmerking kan ik niet helemaal plaatsen omdat ik drie verschillende achtergronden wil gebruiken in plaats van twee.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb alleen een hele oude versie van Word, maar ik denk dat het in nieuwere niet veel anders zal werken. Als ik dubbelklik op de kop- of voettekst in sectie 2, kan ik in het lint op „Koptekst en voettekst” klikken en daarna „Aan vorige koppelen” uitzetten:

Op die manier kunnen de kop- en voetteksten van sectie 2 anders zijn dan van sectie 1. Je moet dit wel apart doen voor de kop- en voettekst, want die kunnen onafhankelijk van elkaar aan de vorige sectie gekoppeld zijn.

Wat het andere punt betreft: je wilt toch maar op twee bladzijden een andere afbeelding hebben dan in de rest van het document? Dan hoef je niet per se met secties te werken. Je kunt gewoon voor het hele document dezelfde achtergrond in de koptekst zetten, en dan voor de afwijkende pagina’s de afbeelding gewoon op de pagina neerzetten, niet in de kop- of voettekst. Zolang die net zo groot is als (of groter dan) de afbeelding in de koptekst, kun je hem er overheen zetten zodat je die laatste niet ziet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.