18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Maks

In slaapstand vervoeren

Hallo
    Het is vast al wel eens ergens besproken, maar kan niet direct iets vinden.
    Ik heb een Powerbook G4 en een Macbook Pro, en deze staan bijna nooit af, maar altijd in slaapstand. Nu vervoer ik ze ook in de tas, in slaapstand. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan of ben ik mis?

Bijdrager
    Koetjesreep

Kan geen kwaad, ik doe niet anders.
    De schijf (kop(pen)word(en) geparkeerd.

Bijdrager
    St. Mobbs

Voor dat vervoeren is slaapstand juist uitgevonden. Zodat als je eenmaal ter plekke bent aangekomen je niet eerst je mac hoeft op te starten.

Bijdrager
    Renzsz

als je maar wacht met vervoeren totdat het witte lampje begint met pulseren, dan is het veilig:)

Bijdrager
    Maks

thx!

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

mijn MacBook springt soms zonder aanleiding uit z’n slaapstand, zelfs als hij gesloten is. Dus ik durf ’t niet meer…

Bijdrager
    Hansfree

Ik doe ook niet anders.
    @Sulivan, Gebruik je Bluetooth dingen op je mac?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Nee, maar, nu je ’t zegt, de bluetooth verdwijnt ook af en toe uit ’t systeemprofiel…

:o verbandje? :?

Bijdrager
    Hansfree

Hmm dat is wel gek, Bluetooth is zeker wel iets wat het wakker kan maken natuurlijk…..

Bijdrager
    St. Mobbs

Mijn ervaring is dat een MacBook inderdaad ‘zomaar’ uit zijn slaapstand kan komen. Eigenlijk altijd door invloeden van buitenaf. Bij mij is dat vaak de draadloze muis (met ontvanger in de usb-poort). Bluetooth is bij standaard uitgeschakeld. Maar als ik hem vervoer is alles afgekoppeld. En nog nooit meegemaakt dat hij al wakker was als ik hem wilde wekken.

Bijdrager
    joeph
    ”Sullivan”

Nee, maar, nu je ’t zegt, de bluetooth verdwijnt ook af en toe uit ’t systeemprofiel…

:o verbandje? :?

Ja, daar zit verband in. Ik had het zelfde probleem met mijn eerste model MacBook. Uiteindelijk de bluetooth module laten vervangen en toen was het opgelost.

Bijdrager
    PowerMac

Heb hem nooit afstaan (behalve opnieuw opstarten omdat er een update is voor iPhoto???wtf) en als je nog wel eens met het vliegtuig gaat, is het wel zo handig, daar vragen ze soms of je hem even wil laten zien dat het een echte laptop is en geen bom oid…
    Kan geen kwaad dus.

Bijdrager
    tommy666

Het kan inderdaad geen kwaad om hem in slaapstand te vervoeren,opspringen zal hij alleen door invloeden van buitenaf (infrarood licht kan hier ook invloed hebben;-) ) maar voor de rest zal er echt niets gebeuren. Zo gaat je MacBook bijvoorbeeld automatisch weer in slaap als hij wakker zou worden met het scherm toe. De mijne vervoer ik ook altijd in slaapstand.

Bijdrager
    Ruben M

gaat dit heel erg ten koste van de batterijduur? (vervoeren in slaapstand)

Bijdrager
    Renzsz

niet heel erg, maar hij zal minimaal stroom verbruiken

Bijdrager
    Omm

opstarten kost nog meer energie? Ligt eraan hoelang je ‘em vervoert in slaapstand natuurlijk maar normaliter zou ik zeggen dat slaapstand gunstiger is dan uit- en aandoen.

Bijdrager
    patsneok
    ”Omm”

opstarten kost nog meer energie? Ligt eraan hoelang je ‘em vervoert in slaapstand natuurlijk maar normaliter zou ik zeggen dat slaapstand gunstiger is dan uit- en aandoen.

Waar ligt dan het omslagpunt?

Bijdrager
    PowerMac
    ”patsneok”
    ”Omm”

Waar ligt dan het omslagpunt?

Tijd en hoeveelheid opgeladen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.