3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    sundance

In recovery mode en met Terminal backup maken

Beste Maccers,

De macbook pro van een kennis kan alleen nog in recovery mode worden opgestart.
    De apple store adviseerde hem een clean install na de inhoud van de harde schijf via terminal opgeslagen te hebben (hij heeft geen Time Machine backup).
    Via de engelstalige google oplossingen zijn we er nog niet uitgekomen.
    En ook macfreak heeft nog geen oplossing aangedragen …

Wie kan de juiste instructies geven?
    Alvast bedankt.
    Groet, Peter

Bijdrager
    fixar

Ik raad aan om de MacBook in Targetdisk mode op te starten (met de T ingedrukt)… en deze dan met een FireWire of een Thunderbolt kabel aan een andere mac te hangen. Zo kun je als het goed is bij alle data en deze over kopiëren, of klonen (met Carbon Copy Cloner) naar een andere schijf.

Anders de schijf even uitbouwen en in een externe USB behuizing plaatsen en zo toegang krijgen tot de data.

Bijdrager
    sundance

Fixar, bedankt voor je reactie. Jouw oplossing kan werken. Alleen heb ik geen van beide kabels. En als mijn kennis toch kosten moet maken overweegt hij inderdaad demonteren en met een dockingstation een kloon laten maken.

Helaas, niet gelukt. Mijn kennis heeft de MBP teruggebracht naar de winkel. Daar wordt een kopie van de inhoud gemaakt en indien nodig een nieuwe schijf ingebouwd.

Groeten, Peter

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night. Reden: Je kunt je eigen bericht corrigeren en uitbreiden via 'Bewerk' als je op het driehoekje klikt als je met je muis over je eigen Avatar gaat
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.