3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    sundance

In recovery mode en met Terminal backup maken

Beste Maccers,

De macbook pro van een kennis kan alleen nog in recovery mode worden opgestart.
    De apple store adviseerde hem een clean install na de inhoud van de harde schijf via terminal opgeslagen te hebben (hij heeft geen Time Machine backup).
    Via de engelstalige google oplossingen zijn we er nog niet uitgekomen.
    En ook collega macfreak heeft nog geen oplossing aangedragen …

Wie kan de juiste instructies geven?
    Alvast bedankt.
    Groet, Peter

Bijdrager
    Buzz

Ik zou het met dit commando proberen:
    sudo rsync -av /Users /Volumes/[naam backup disk]

Hiermee kopieer je de inhoud van je /Users map naar de backup disk (zelf even de juiste naam invullen, eventueel door na het typen van /Volumes/ de tab-toets te gebruiken, om achter de naam te komen).

– Met “sudo” werk je als “superuser”, zodat je ook mappen van eventuele andere gebruikers kan kopiëren.
    – “rsync” is een programma om informatie te synchroniseren. Dus als er halverwege iets mis gaat probeer je het nog een keer, en hoeft het programma niet helemaal vanaf het begin te beginnen.
    – “-av” zijn opties van rsync. Met “a” zorg je ervoor dat alle subdirectories ook gekopieerd worden. Met “-v” krijg je in de Terminal te zien met welke map het programma bezig is.
    – En vervolgens geef je de bron “/Users/” in dit geval, en de bestemming (de onder /Volumes gemounte externe disk).

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Buzz.

Bijdrager
    sundance

Bedankt voor je tip. Ik ga ermee aan de slag en laat je t.z.t. weten of het is gelukt.

[UPDATE]
    Helaas, niet gelukt. Mijn kennis heeft de MBP teruggebracht naar de winkel. Daar wordt een kopie van de inhoud gemaakt en indien nodig een nieuwe schijf ingebouwd. Groeten, Peter.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night. Reden: Je kunt je eigen bericht corrigeren en uitbreiden via 'Bewerk' als je op het driehoekje klikt dat je ziet als je met je muis over je eigen Avatar gaat
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.