12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

In Photoshop tussen high res en low res schakelen

Is het mogelijk om te schakelen tussen die beelden?

Net als in indesign zodat je de mac sneller laat werken.

En als je het resultaat wilt zien dan schakel je in high res?

Bijdrager
    nookie

Waarom wil je in een lowres beeldbewerken?

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan niet, omdat het in Photoshop eigenlijk geen functie heeft… in Indesign werk je voornamelijk
    met tekstopbouw, waardoor het even op een lage resolutie zetten van afbeeldingen helpt in het
    snel en productief kunnen werken.

In Photoshop een beeld op lage resolutie zetten heeft geen enkele functie omdat dat nou precies
    hetgene is wat je moet bewerken. Da’s hetzelfde als in Indesign de teksten “even” als balkjes willen.;)

Bijdrager
    SwayZ

Of bedoel je gewoon de “Display Performance” instelling van InDesign?

Bijdrager
    sanius

Gewoon een Mac Pro halen, heb je dat wisselen helemaal niet nodig:P

Of extra RAM, grotere HDD etc…

In ieder geval kan het dus niet, maar ik snap wel waarom je je dit afvraagt aangezien Illustrator zoiets wel heeft. Zou me best kunnen voorstellen dat scrollen sneller gaat als hij even op een low-res modus staat.
    Maar ik heb er nooit last van dus ik mis het niet echt.

Geblokkeerd
    Anoniem

@sanius: Illustrator heeft geen low-res functie toch? Ik denk dat je Indesign bedoelt;)
    Hij heeft trouwens ook al het maximale aan ram in z’n iMac zitten, en een grotere HD
    helpt in dit geval niet… hooguit een snellere HD (één van 10.000 of 15.000rpm).

Maar een MacPro is je enige optie om die display-beelden sneller te kunnen bewerken:)

Bijdrager
    mac-addict

Ja ik heb al een tijdje door dat ik een pro nodig heb, maar kan de macbook pro pas in 2009 i.v.m met met salaris etc!:D

Maar tog bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    sanius
    ”joram”

@sanius: Illustrator heeft geen low-res functie toch? Ik denk dat je Indesign bedoelt;)

Nee hoor, je kun in Illustrator ook instellen dat je low-quality wilt gebruiken, hierdoor zal het gedeelte wat gescrolld wordt even een lagere resolutie hebben.
    Dit werkt overigens alleen met de hand-tool geloof ik, niet met het scrollen via je muisbal.

Bijdrager
    MrHammond

Ik weet dat PhotoShop “vroegâh” (versie 6 op mijn PowerBook 1400:P ) wel een functie had om LoRes te scrollen, werkte als een trein op die oude computer

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Remly”

Ja ik heb al een tijdje door dat ik een pro nodig heb, maar kan de macbook pro pas in 2009 i.v.m met met salaris etc!:D
    Maar tog bedankt voor de reacties!

En toch :wink: kan je ook niet met een MacBook Pro switchen tussen low res en high res in Photoshop. Je moet je beelden ook niet zo groot maken! :wink:

Bijdrager
    remisc

waarom wil je dat? als je voor een andere toepassing alleen beelden nodig hebt kan je er thumbnails van maken…
    high res ziijn nu eenmaal grote bestanden, meer geheugen is the answer1

Bijdrager
    DrStrange

Nah, daar heb je echt geen MacPro voor nodig hoor. Kwa rekenkracht en snelheid lukt dat op een recente MacMini (2GB geheugen) of een alu iMac met 4GB geheugen meer dan prima. Ook een MacBook Pro kan uiteraard maar da’s een factor x duurderder. Tenzij je in meerdere heel grote Photoshopbestanden aan het fröbelen bent.
    Als je kijkt wat ik op een G5 gedaan heb en weet dat de intels echt x-keer sneller en krachtiger zijn…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.