8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo

In Photoshop op plaats plakken?

Iets wat ik mis in photoshop is het op plaats plakken van bijv een logo uit een ander document met dezelfde afmetingen in een nieuw document, zodat het op precies dezelfde plek terecht komt. Nu kopieer ik elke keer een kader mee in een extra laag ter grootte v/h document om dit voor elkaar te krijgen, maar is er geen eenvoudiger manier? (CS2 /10.4.11)

Bijdrager
    mekker

Pak de laag met het logo uit doc 1 en sleur en pleur je het in doc 2 met appeltje , alt en shift ingedrukt dan komt het exact op de zelfde plaats.

Bijdrager
    Ludo

Ja da’s een stuk makkelijker, bedankt.
    (blijf het vreemd vinden dat dit niet onder een menu zit, maar alla)

Bijdrager
    prullenbak
    ”mekker”

Pak de laag met het logo uit doc 1 en sleur en pleur je het in doc 2 met appeltje , alt en shift ingedrukt dan komt het exact op de zelfde plaats.

Alleen shift is ook genoeg:)

Bijdrager
    Ludo

Als je alleen shift gebruikt, verplaats je wel op de goede plek, maar ben je je origineel kwijt. (kopieert niet)
    kan ook van pas komen natuurlijk.

Bijdrager
    mooirood

Tussen 2 verschillende documenten zal Photoshop altijd het origineel behouden, hij maakt dan automatisch een kopie. Binnen 1 document verplaatsen doe je idd met alt ingedrukt (om het origineel te kopiƫren).

Bijdrager
    Moriarty

Appeltje + C (kopieer het origineel)
    Appeltje + F (kopie plakken op dezelfde plaats)

Volgens mij was het zo, maar ik weet het niet zeker:)

Bijdrager
    prullenbak
    ”mooirood”

Tussen 2 verschillende documenten zal Photoshop altijd het origineel behouden, hij maakt dan automatisch een kopie. Binnen 1 document verplaatsen doe je idd met alt ingedrukt (om het origineel te kopiƫren).

Inderdaad.

En het

[command] + F verhaal is volgens mij iets uit illustrator, “page in front” en dat werkt (meen ik te herinneren) niet als je in photoshop iets van het ene naar het andere document wil hebben, maar op dezelfde plaats. Zoiezo is het trouwens dacht ik geen photoshop commando.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.