8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    HappyGuy

in numbers de grootte van de 'tab' van werkbladen aanpassen

hi allen,

ik heb een prachtig huishoudkosten sjabloon in numbers gemaakt en dat heeft elke maand een werkblad dus 12 bladen per jaar. Bij de weergave staat kort de titel (bijv JAN2017) en verder een boel witruimte. Ik grbyuik dit al enkele jaren met als gevolg dat je maar 7-8 werkbladen kunt zien op mijn 28″ scherm en steeds met de pijlen (rechts boven) moet schuiven naar de overzichts- en diagrambladen.

concrete vraag is: Kun je grootte van deze titeldelen van de werkbladen aanpassen?

Bijdrager
    OMT-fan

Bedoel je dat je de 12 maanden tegelijk wilt zien zoals dit?

Je kunt het zichtbare deel vergroten door bij de pijl de balk te verschuiven

Bijdrager
    HappyGuy

ik wil de breedte aanpassen aan de tekst breedte idd

Bijdrager
    OMT-fan

Als je de kolommen allemaal selecteert en 2x op een willekeurige scheiding van de kolommen klikt zullen alle kolommen op de breedste tekst van elke kolom worden gezet.

Bijdrager
    HappyGuy

Beste OMT-fan het gaat over Numbers en jij geeft me (zo te zien) office (excel) tips. Dat het daar zo werkt weet ik. De vraag gaat over hoe het bij Numbers (excel by Apple zeg maar)gaat…

Bijdrager
    OMT-fan

ok, zal eens kijken hoe het daar werkt

Bijdrager
    mvanalem

Beste HappyGuy,

Ik werk al langer met Numbers en heb ook een vergelijkbare spreadsheet gemaakt. Jou probleem herken ik maar volgens mij is binnen Numbers geen oplossing daarvoor. De breedte van de tabbladen is vast. Ik heb in de help-functie ook niets gevonden.

Bijdrager
    HappyGuy

tx beiden. Dan zal ik ermee moeten leven .. ;(

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.