17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ross

In mail kiezen met welke account je wilt verzenden kan toch

Ik zie net dat als je een nieuw mail aanmaakt dat je wel gewoon kan kiezen met welke account je kan verzenden. Is dit soms nieuw dat ik het voor het eerst zie? Ik dacht namelijk dat er discussies waren dat het niet kon en dat er zelfs op de site macwereld.nl zelfs tips stonden dat je eerst de goede account moest kiezen en dan een mail aanmaken. Of een mail beantwoorden die al op de goede adres is binnengekomen die je wilde gebruiken.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

je kan gewoon kiezen
    in je “nieuw bericht” venster zie je links, onder de adresbalk “account”
    dit is een pop-up menu met alle accounts

Bijdrager
    wjgmspeedy

Je kunt in Mail maar één server voor uitgaande post gebruiken, is iets anders dan dat je maar één account voor uitgaande mail kunt gebruiken.

Bijdrager
    rvanloosen
    ”EagerB0bNerd”

je kan gewoon kiezen
    in je “nieuw bericht” venster zie je links, onder de adresbalk “account”
    dit is een pop-up menu met alle accounts

Een pull-down menuutje toch? :wink:

”wjgmspeedy”

Je kunt in Mail maar één server voor uitgaande post gebruiken, is iets anders dan dat je maar één account voor uitgaande mail kunt gebruiken.

Als blijkt dat de ene niet beschikbaar is kun je vervolgens wel een andere server kiezen, ook weer uit een pull-down menuutje…

Bijdrager
    macpro
    ”wjgmspeedy”

Je kunt in Mail maar één server voor uitgaande post gebruiken…

Nee hoor, Mail kan meerdere servers aan.
    En ze hebben er zelfs een schitterende oplossing voor bedacht!
    Zodra je een mail probeert te versturen en de mail server wordt niet gevonden vraagt Mail ter plekke om het adres van een SMTP server in te voeren. Dat adres onthoud Mail, samen met het reeds eerder ingevoerde adres.
    Lukt het Mail een volgende keer weer niet om de mail te versturen, dan krijg je het lijstje met SMTP servers om uit te kiezen, of je kunt er weer een toevoegen.

Een perfecte oplossing. Want in Entourage heb ik nu voor al mijn accounts dubbele exemplaren aangemaakt. Één versie voor de mail server via ons kantoor netwerk en één versie voor de mail server via mijn thuis netwerk.

Bijdrager
    Oppie

Die discussie over het adres bij een Mail draaide volgens mij om het volgende:
    -een antwoord wordt via het ingekomen adres verstuurd.
    -bij een nieuwe mail doet zich het volgende voor:
    • stond er een bericht geselecteerd, dan wordt het adres van dat bericht als verzend adres gebruikt.
    • stond er niks geselecteerd dan wordt het bovenste adres uit de (Mail)Voorkeuren>Accounts genomen, en deze is middels slepen in die voorkeuren te veranderen.

Bijdrager
    Ross

Die ene server maakt mij niet uit. Als ik maar de account kan kiezen die ik wil. Toch valt me op dat er maar 3 staan in die pull down menu terwijl ik er 5 heb. Dat snap ik net ff niet. Iemand een ideetje?

Bijdrager
    Nitai

Ik gebruik gewoon Thunderbird.

Allemaal losse en gescheiden accounts (Global inbox uitschakelen) met allemaal een eigen inbox/sent etc. Alle pop servers zijn die van de mail accounts zelf (pop.xs4all.nl, pop.zonnet.nl etc) en alleen de SMTP server is die van mijn ADSL verbinding (smtp.zonnet.nl) ivm relaying overal hetzelfde.

Als er een mailtje binnenkomt op account1, gewoon replyen en alles is goed gescheiden. Werkt perfect!

Bijdrager
    Ross

Die heb ik ook, maar die vind ik erg traag werken en ik krijg elke dag meerdere malen een false melding van dat ik mails heb ontvangen terwijl dat niet zo is.

Bijdrager
    Nitai

Dat moet je het nog specifiek ophalen.

De notifier checkt niet of je mail daadwerkelijk binnengehaald is in je programma, maar checkt of je mail op de server hebt staan.

Je kan dan zelf kiezen of je je mail ophaalt of niet. Vind ik zelf wel handig.

Qua snelheid geen problemen. Ik heb ‘maar’ 512 en het werkt razendsnel:) Ik heb 4 mailboxen in Thunderbird, waarvan twee mailboxen elk 13000+ berichten (mailtjes vanaf 1999) heeft.

Bijdrager
    Ross

ik werk op een dual 2.0 g5 powermac met 1.25 gb intern geheugen en hij toch echt traag , vooral in vergelijking met mail die heel snel reageert. Wellicht in toekomstige versies.

Dat van die mails kan wel kloppen. Ik haal ze binnen maar laat ze op de server staan zodat ik ze ook op de ibook kan binnenhalen. Ik wis ze en dan geeft die blijkbaar aan hoeveel er nog op de server staat.
    Dat weet ik dan ook weer. Thanx

Bijdrager
    Sabina

Ik heb 2 email accounts in mijn mail staan.
    1 van freeler, en een van hetnet.
    nu heb ik die van hetnet het meest in gebruik, omdat freeler ermee stopt, maar sommige mensen mailer mij nog op freeler dus laat ik m erin staan.
    nu zie ik net dat als ik een mail wil versturen, hij standaard het adres van freeler selecteerd om mee te verzenden. Ik kan wel dmv een pull down menu’tje het adres van hetnet kiezen, maar ik wil dat die als standaard emailadres gebruikt wordt, dus dat hetnet als eerste staat ipv freeler zodat ik dat niet steeds hoef in te stellen.
    wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg?

alvast bedankt. gr sabina

Bijdrager
    macpro
    ”Sabina”

wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg?

In Mail onder Voorkeuren naar Accounts gaan.
    Dan bij het account van Freeler de SMTP server veranderen in de juiste versie.

Bijdrager
    Sabina

het geeft geen verschil als ik de smtp verander, het freeler adres blijf als standaard staan.

ik heb het gefixed door het freeler account te verwijderen en opnieuw toe te voegen, zodat de hetnet account als eerst is toegevoegd, nu doet ie het.

Moderator
    unSOUND

Je had het ook gewoon in de voorjeuren kunnen aangeven, tabblad “nieuw”.

Daar staat halverwege: verstuur nieuwe post via…….

Bijdrager
    Sabina

daar had ik al gekeken, staat er bij mij niet bij (ik werk hier thuis met 10.3.9..ligt het daar aan?)

Moderator
    unSOUND

Ik denk het, ik heb 10.4, daar zit het in de voorkeuren in ieder geval… :)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.