6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

In Mail dezelfde emailadressen

Op mijn Macbook pro gebruik ik MacOs BigSur en drie verschillende emailadressen. In email staan in de navigatiekolom deze drie postbussen in Alle inkomende, Alle verstuurde en Alle concepten. In Alle inkomende staan adres A, adres B en adres C. Vervolgens staan in Alle verstuurde: adres A, Adres B en Adres C en in Alle concepten: adres A, adres B en adres C. Verder staan in Op mijn Mac 3 prullenmanden

Het vreemde doet zich voor dat op het einde van de navigatiekolom dezelfde adressen staan , maar dan per adres onderverdeeld in Inkomend, Concepten, Ongewenste reclame, Sent, Prullenbak.

Ik heb dus in de navigatiekolom dezelfde emailadressen dubbel staan met dezelfde postbussen. Ik vraag mij af of dit normaal is of dat er iets fout gegaan is bij de installatie van de Os software.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je IMAP gebruikt om je post op te halen, dan is dit inderdaad normaal. Vraag me niet waarom, maar dat doet Mail automatisch: bovenaan heb je een postbus Inkomend e.d., met daaronder elk van je adressen, en onderaan heb je je adressen met daaronder de individuele postbussen ervan.

Sleutelbeheerder
    Night

Nou, het is meer zo dat Mail dit zelf doet. Mail is niet meer het Mail dat je kent uit voorgaande versies van macOS, maar meer ge├źnt op de Mail app in iOS en iPadOS. Daar is deze opzet al jaren de standaard bij meerdere mailadressen.

Bijdrager
    GoeieDag

Deze manier van weergave die hierboven onder “het vreemde doet zich voor…” wordt beschreven, is wel al een aantal macOS versies terug zo ingevoerd.

Blijkbaar nooit door TS opgemerkt?

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar is dat dus normaal.

Bijdrager
    tarun

Nee, dat is niet normaal. Bij mij wat dat deels ook. Oorzaak: mijn iPhone gebruikte andere mappen voor prullenbak en concept dat de MacBook. Zorg dat je dezelfde mappen instelt en daarna de overtollige mappen verwijderd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.