9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Connstellation

in “Mail” bericht anoniem versturen

Hoe verstuur ik een mail anoniem in het programma “Mail”? Of is dit niet mogelijk? :innocent:

Bijdrager
    Walkingfingers

Ga naar een internetcafe, maak een hotmailaccount aan. Je bent dan redelijk anoniem bezig als je die behoefte hebt.
    Vanuit Mail ben je volgens mij middels je aanmelding bij je provider en via je ip-adres van je PC traceerbaar.

Bijdrager
    Connstellation

met het traceerbaar zijn zit ik niet in. Zo anoniem wil ik niet zijn. Wil gewoon niet dat mijn e-mailadres zichtbaar is…:P
    Soms krijg je mails waarop je gewoon geen reply kunt geven. Ik vraag me af hoe je dit doet…

Bijdrager
    junkiesxl

Je kunt je eigen SMTP-server gaan draaien en dan kun je je email adres wel masqueren (PostFix is zeer makkelijk te installeren en kun je +- deze truukjes mee uithalen)

Bijdrager
    macpro

Wat maken we het weer moeilijk zeg.

Gewoon in mail een 2e mail account aanmaken.
    Daarin zet je niet je eigen e-mail adres maar helemaal niets of bijvoorbeeld [email protected]

En bij het maken/verzende van de mail kies je gewoon dat nieuwe adres als afzender.

Bijdrager
    Jakke
    ”Connstellation”

Soms krijg je mails waarop je gewoon geen reply kunt geven. Ik vraag me af hoe je dit doet…

Dit zijn meestal e-mail adressen als [email protected], e-mail berichten die vanuit een database/PHP worden verzonden…

Gast
    Anoniem

En als je hele mailgroepen wilt mailen met een ‘fake’ adres of geen adres kun je hier even kijken….

http://descargas.terra.es/informacion_extendida.phtml?n_id=24700&plat=3

Moderator
    Strifer

er is een verschil tussen de afzender en het antwoord-adres. bij het kiezen van antwoorden (reply), gaat het mailtje naar het antwoord adres. zo zie je dus soms een ander antwoord adres dan de afzender van het mailtje. in sommige gevallen wort het antwoord adres leeg gelaten en krijg je een soort van on-antwoordbaar emailtje >> via de headers kun je wel gewoon achterhalen wie de afzender is. dit werkt op een aantal verschillende manieren, maar heeft dezelfde uitkomst. ik weet echter niet of dit met mail kan. sommige mail-programma’s pakken ook automatisch de afzender als er geen antwoord-adres is en dan is al je moeite alsnog voor niets.

:)

Bijdrager
    3sje
    ”Strifer”

sommige mail-programma’s pakken ook automatisch de afzender als er geen antwoord-adres is en dan is al je moeite alsnog voor niets.:)

Ah, ik was net aan het denken:-) Want ik heb dat al met verscheidene dingen geprobeerd via PHP en had zoiets van, die Reply-To waarde moet ik niet per sé meegeven blijkbaar, want die pakt anders ook wel de From waarde:D

Veiligheidshalve stuur ik via PHP nog steeds de twee wel door en vaak, als je de uitgebreide headers bekijkt van mijn mails in Mail zie ik toch dat er een hele hoop is die geen Reply-To hebben opgegeven blijkbaar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.