15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

in iWeb blanco beginnen nadat je al iets hebt gemaakt…

Vraagje: ik heb net via iWeb via Leopard een leuke site gemaakt die ik online wil zetten. Ik heb 1 van de iWeb Skins (met podcastfunctie) gebruikt en als ik het goed zie staat er nu in de finder onder Webpagina’s en onder images een map genaamd ‘ site’ waar de hele content van mijn gemaakte site inzit. Volgens mij is er ook een index.html in de images map nu aanwezig…

Als ik nu iWeb aanklik kom ik ook terug op de site die ik tot nu toe aan het maken is (en dat is ook logisch)……. maar het was niet meer dan een probeersel….. ik heb namelijk onwijs zitten rotzooien en de pagina bestaat uit meerdere pagina’s, met een podcast etc. etc.

Die wil ik dus weer kwijt als je begrijpt wat ik bedoel. Want ik wil opnieuw beginnen met de blanco iWeb skin en niet met die waar ik in heb zitten rotzooien. Moet/mag ik dan gewoon het betreffende mapje ‘site’ weggooien? Want in iWeb zie ik geen functie om het weg te halen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en dank je hartelijk als je mij een tip kan geven!

Inactief
    Anoniem

Links in iWeb zit je balk met alle openstaande pagina’s/websites. Die kan je toch aanklikken en dan verwijderen?

Bijdrager
    macsiem

download program iWebsites
    Hiermee kan je meerdere sites maken

Bijdrager
    Ratz
    ”Jeroen

Links in iWeb zit je balk met alle openstaande pagina’s/websites. Die kan je toch aanklikken en dan verwijderen?

Uhm, ben ik dan niet die aangeklikte ‘skin’ ook echt kwijt? dat wil ik niet!
    PS He…. nou check ik op m’n werk Windows computer of ‘ie er daar ook mooi uitziet doet die podcast het daar niet…. zit geen ‘play’ knopje op…. (misschien is dit wel een werkprobleem hoor, dat kan ook)

Bijdrager
    Hansi2124
    ”macsiem”

download program iWebsites
    Hiermee kan je meerdere sites maken

Heb je zelf goede ervaringen met de laatste versie van iWeb en iWebsites? Er schijnen wat problemen mee te zijn volgens versiontracker.com
    iWebsites is in een beta-staduim, vandaar dat ik het mij afvraag….

Bijdrager
    KarelWillem

Niet lopen klooien met extra programmaatjes. Helemaal niet nodig.

Je gaat naar

Gebruiker > application support > iWeb

En maakt in die map een kopie van je ‘Domain.sites(2)’

Op het origineel ga je lekker aan het werk.
    De kopie is en blijft je eerst site.

Je kunt de sites ook in een apart mapje zetten.

Een mapje met site 1, site 2, site 3, etc.
    En in al die mapjes zet je gewoon een ‘Domain.sites(2).

Als je nu een site wilt openen, dubbelklik je gewoon in het mapje van je site.

Zo heb ik in mijn iWeb map de volgende sites staan:

Bijdrager
    Hansi2124
    ”KarelWillem”

Je kunt de sites ook in een apart mapje zetten.

Een mapje met site 1, site 2, site 3, etc.
    En in al die mapjes zet je gewoon een ‘Domain.sites(2).

Als je nu een site wilt openen, dubbelklik je gewoon in het mapje van je site.

Zo heb ik in mijn iWeb map de volgende sites staan:

Deze opstelling met 2 sites heb ik ook als ik het goed begrijp. Maar als ik de 2e site ga bewerken en saven, neemt hij ook de andere site mee. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dat kost weer extra tijd……

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dan doe je het niet helemaal goed.

Je moet gewoon maar één site per document gebruiken.

Als je een kopie hebt gemaakt haal je bij het ‘origineel’ site 2 weg en bij de kopie site 1.

Je hebt dan in beide documenten één site.

En zo houdt je dat voortaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Ah, ok!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb van het begin af aan al mijn sites volledig gescheiden gehouden.

Dat werkt sneller, handiger en veiliger.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het nu gescheiden en een alias aangemaakt van de map iWeb en deze weer in de navigatiekolom gezet in de Finder om er snel bij te kunnen. Bedankt voor deze uitleg.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat werkt i.d.d. het handigst met een alias.

Bijdrager
    Ratz

He guys da’s interessante kost wat jullie vertellen maar dat heb ik niet nodig: Ik heb maar 1 site nodig en hoef niet meer te maken dan die ene site.
    Mijn probleem is dat ik in iWeb dus een site heb gecreerd en als ik iWeb open kom ik op die door mij gecreeerde site. Het mapje ‘ site’ in de Webpagina’s map in de finder…. daar staat deze dus. Ik wil die door mij gecreeerde site kwijt en opnieuw beginnen (ik heb er veel te veel in lopen rotzooien). Ik snap dat ik dan niet dat mapje moet weggooien.

Maar eigenlijk eenzelfde constructie als bij iTunes, iPhoto…. als je daar wat weggooit in het programma is het ook weg in je finder. Dat wil ik ook dus. En hopenlijk staat dan de originele ‘ blanco’ pagina in iWeb er nog zodat ik daarmee een fresh new start kan maken.

Snappie? Hoe doe je dat?

Bijdrager
    KarelWillem

Open iWeb

Maak een nieuwe pagina

Donder de oude pagina’s weg

Klaar

Bijdrager
    Ratz

Karel Willem; mag ik nog heel even wat vragen? (en dank voor je antwoord so far)

Ik zie i.d.d. dat je nieuwe site kan maken en dan pas de oude weggooien. Da’s prima dan! (en dit betekent dat je ook hier dus -net als bij iTunes, iPhoto etc- helemaal niet aan de mappen in de finder onder webpagina’s moet zitten rotzooien want dat zal hij daar dan veranderen als je een nieuwe pagina maakt en de oude weggooit, right?)

Een praktische vraag: ik wil dus een site met een podcast maken en dan kan je van alle stijlen die er zijn steeds 1 pagina kiezen waar je met podcast kan werken. Alleen staat die podcast nooit op de voorpagina, je moet dan doorklikken naar de andere pagina (er hagen altijd 2 pagina’s onder).
    >>Kan het dat je de podcast op 1 pagina houdt? Ik wil alles op 1 pagina hebben.

Heb je daar ervaring mee/tip voor mij.

Thanks!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.