9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMeijers

In iTunes map ontbreken diverse artiesten

Mijn iTunes map staat op een externe schijf. In ITunes zie ik alle muziek die daar op staat. Maar als ik via de Finder naar m’n iTunes map ga ontbreken er diverse artiesten. Begrijpt iemand hoe dat nu mogelijk is?

Bijdrager
    sypie

Staan er mischien artiesten onder een “various artist” map?

En als je wilt weten waar een nummer staat: Rechtermuisknop op het nummer: Toon in Finder. En je ziet meteen waar je nummer staat.

Bijdrager
    fin

Als je die externe HD niet hebt aangesloten en dan muziek toevoegt aan je bibliotheek dan zet iTunes het in de standaard map. Ik heb ook al weken ruzie met iTunes om alles op die externe HD te krijgen. Volgens het boekje moet je dan onder “Archief – Bibliotheek – Verzamel inhoud bibliotheek” alle bestanden naar de externe HD kopieren.

Bijdrager
    MacMeijers

Gevonden, goeie tip. Er blijkt in m’n iTunes map een nieuwe iTunes map te zijn aan gemaakt waar de ontbrekende artiesten in staan. Hoe dat mogelijk is begrijp ik ook niet.
    Hoe krijg ik die artiesten nu weer op de goede plaats, gewoon slepen of levert dat problemen op?

Bijdrager
    MacMeijers
    ”fin”

Als je die externe HD niet hebt aangesloten en dan muziek toevoegt aan je bibliotheek dan zet iTunes het in de standaard map. Ik heb ook al weken ruzie met iTunes om alles op die externe HD te krijgen. Volgens het boekje moet je dan onder “Archief – Bibliotheek – Verzamel inhoud bibliotheek” alle bestanden naar de externe HD kopieren.

Ja dat heb ik ook wel eens meegemaakt, maar dat is nu niet het probleem.

Moderator
    unSOUND
    ”MacMeijers”

Gevonden, goeie tip. Er blijkt in m’n iTunes map een nieuwe iTunes map te zijn aan gemaakt waar de ontbrekende artiesten in staan. Hoe dat mogelijk is begrijp ik ook niet.

Dat gebeurt bijna altijd nadat mensen zelf met de Finder in de iTunes map gaan zitten… Daar moet je eigenlijk gewoon uit blijven. Die map is bedoeld voor iTunes, en niet voor stervelingen.

Bijdrager
    MacMeijers
    ”unSOUND”

… Daar moet je eigenlijk gewoon uit blijven. Die map is bedoeld voor iTunes, en niet voor stervelingen.

Dat wist ik, dus ik heb niet in die map zitten rommelen, doe alles met de commando’s uit iTunes. Ik heb eerst in de voorkeuren weer de juiste iTunes map geselecteerd, en alles uit de 2e map via iTunes aan de bibliotheek toegevoegd. Alles lijkt prima te werken nu.
    Zal ik die 2e iTunes map maar gewoon laten staan waar ie staat, of is er een manier om die netjes te verwijderen?

Moderator
    unSOUND
    ”MacMeijers”

Dat wist ik, dus ik heb niet in die map zitten rommelen, doe alles met de commando’s uit iTunes.

Ik gaf het aan omdat er in je eerste post al staat dat het je opviel toen je met de Finder in de map iTunes zat… iets wat dus al aangeeft dat je je op dat moment bevind op een plaats waar je niet hoort te komen…

Ik heb eerst in de voorkeuren weer de juiste iTunes map geselecteerd, en alles uit de 2e map via iTunes aan de bibliotheek toegevoegd. Alles lijkt prima te werken nu.

Kijk hier mee uit. De locatie veranderen in de voorkeuren veranderd immers niet de verwijzingen naar de bestanden die reeds bestaan… in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

Bijdrager
    MacMeijers
    ”unSOUND”

Kijk hier mee uit. De locatie veranderen in de voorkeuren veranderd immers niet de verwijzingen naar de bestanden die reeds bestaan… in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

Ja snap ik, maar nadat ik dit had gedaan werd automatisch m’n hele bibliotheek weer bijgewerkt, duurde lang. Maar ben nog geen gekke dingen tegengekomen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.