12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Joop Vos

in IE6/win anders dan bedoeld!

CSS = hr { margin-bottom: 14px; height: 2px; background: transparent url(images/streep.gif) no-repeat top left; border: none; }
    URL = http://www.yod.nl/test/agenda.html

De streep.gif is een grijs naar transparant verloop van 300px breed en 2px hoog!

Op de mac met Saf en FF is ie ok! Maar op Windows (XP) met IE 6 en IE7 gebeurt er iets anders!
    Kijk op http://browsershots.org/website/894941/

Iemand een hint?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

ie kan toch geen transparant aan?

Bijdrager
    riniton
    ”Rimsic”

ie kan toch geen transparant aan?

Jawel hoor alleen geen transparante PNG. Maar in IE zie ik dat hij erg veel ruimte tussen de lijnen zet.
    Ik zou niet weten waar het aan ligt, in IE7 Beta ziet het er wel goed uit!
    Tijd voor IE7!

Bijdrager
    Joop Vos

Oops … sorry … .gif loopt van grijs naar wit. Niet transparant dus!

Bijdrager
    Joop Vos

@riniton > das al heel wat … de screenshot van IE7 van Browsercam laat echter precies hetzelfde zien als de screenshot van IE6 … ook vreemd! Iemand nog een idee om eea correct weergegeven te krijgen?

Bijdrager
    martijnG

hr is lastig om te stylen. Ik zie geen oplossing voor de hr zonder javascript en replacen van de hr tag naar een img tag.
    aangezien ik niet van zo’n replace functie houd, zou ik dan voor een img gaan ipv de hr.

helaas ik kan je niet verder helpen.

Bijdrager
    Mr.Mark

ff ten eerste:
    waarom zou je je background een transparantie meegeven als je er toch een img indoet?
    [code:1:40038b42f8]background: transparent url(images/streep.gif) no-repeat top left;[/code:1:40038b42f8]
    laat dan het transparent gewoon weg, want dat wordt hier toch teniet gedaan door de backgroundimage.

en in paats van een <hr /> tag kun je toch ook gebruik maken van een <div> die je dan weer elke hoogte, breedt en achtergrond kan geven die je wilt? deze is misschien zelfs nog makkelijker te veranderen dan een <hr />

Bijdrager
    Joop Vos

@martijnG > alle hulp (zelfs geen hulp) helpt … dat er al iemand meedenkt geeft goede input!

Nu maar een <div> om het eea gezet:
    #agendabox {margin-bottom: 14px; padding-bottom: 0; background: transparent url(images/streep.gif) no-repeat bottom left;}

En wat denk je? In Saf en FF op Mac ok … in IE6 en IE7 op WinXP … precies, foute boel! Zo langzamerhand begin ik te denken dat de screendumps van Browsershots niet deugen … http://browsershots.org/website/896443/

Wie checkt http://www.yod.nl/test/agenda.html in IE6/win voor mij?

Bijdrager
    Mr.Mark

ik ga wel ff checken. ik post hier de screenshot wel fkes.

//edit
    in IE 6 voor WinXP ziet het er wel goed uit, maar ik zou persoonlijk nog steeds die div onderaan elke <p> zetten waaronder je hem wil hebben, en niet óm de <p> heen. Zo hou je van je <p> een <p> en maak je er geen aparte <div> van. maakt het voor jezelf ook n stukje meer overzichtelijker waar je <p>’s nou staan en waar je <div>’s staan. Maar dat is dan wel weer uit mijn point of view.
    bij deze:

Bijdrager
    martijnG
    ”Joop

#agendabox {margin-bottom: 14px; padding-bottom: 0; background: transparent url(images/streep.gif) no-repeat bottom left;}

De keuze hier voor een div vind ik niet de beste, wanneer de stylesheet uitgeschakeld is zal je niet de scheidings lijn zien. bij het gebruik van een img wel.

offtopic: Mocht je er de plaats voor hebben zou ik je aanraden een oude PC op de kop te tikken voor een appel en een ei, ontwikkelen van sites met een pc naast je vorkomt een hopp gedonder aangezien je tussen tijds je styles kun controleren op de PC.

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”martijnG”
    ”Joop

De keuze hier voor een div vind ik niet de beste, wanneer de stylesheet uitgeschakeld is zal je niet de scheidings lijn zien. bij het gebruik van een img wel.

offtopic: Mocht je er de plaats voor hebben zou ik je aanraden een oude PC op de kop te tikken voor een appel en een ei, ontwikkelen van sites met een pc naast je vorkomt een hopp gedonder aangezien je tussen tijds je styles kun controleren op de PC.

… of als je de ruimte niet hebt, een oude laptop met windows erop. die heb je ook al voor n :apple: en n ei;)

Bijdrager
    Joop Vos

Bedankt allemaal … en ja, ik weet het, het zal er eens van moeten komen … :mrgreen:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.