11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lowden

In-ear phones beter dan standaard earphones?

Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is om in-ear phones te kopen voor mij 4g iPod 20GB. Is de geluidskwaliteit en/of bereik beduidend beter dan de gewone earphones of maakt het niet zoveel uit?

Bijdrager
    RTM85

Naar het schijnt hebben deze dingen (net als die Sony in-ears, de welbekende) meer bass resonantie en betere hoge tonen. Er zou meer dynamiek in moeten zitten. Maar ik heb van mensen gehoord dat dát dus vies tegenvalt bij die Apple in-ears… Ik vind het in ieder geval niet de €50 proberen waard, want je mag ze dus niet testen in de winkel helaas.

Bijdrager
    cles

Ik heb de sony gekocht Sony Fontopia MDR-EX70LP Earphones
    en vindt dat die veeeeeeel beter klinken dan de orginele
    zijn helaas ook een stuk duurder, omdat die van apple gratis zijn:-)

kijk maar eens op http://www.ipodlounge.com onder reviews
    daar staan de sony’s beschreven maar ook andere.

Ik zou zeggen probeer ze eens uit
    luisteren !!!!!!!
    misschien vindt je die van 12 euro wel veeel beter klinken dan de gouden 560 euro

gr cles

Bijdrager
    Wintendo

De Apple In Ear klinken mij als muziek in de oren ……… 8)

Bijdrager
    michelvdb

Let op je oh zo kostbare oortjes.
    Zet die ‘in ear’ en andere oordopjes
    zeker niet te luid want de gevolgen op
    lange termijn zijn nog erger dan van een
    gewone koptelefoon.
    Het gehoor van veel -dertigers is de dag
    van vandaag slechter dan van +zestigers.

Bijdrager
    imark

ik heb nu zelf de sony mdr-ex71 in-ear head phone van sony (en ipod 4g)

ik betaalde hiervoor 49,95 het geluid is goed vooral de bass is beter
    maar dat is ook alles, ook ze zitten minder lekker als de orgineele van apple

nummers waar dus van zich zelf gewoon weinig bas in zit klinken dus gewoon even goed op
    de bijgeleverde witte dopjes

kortom ze hebben allebij hun voor en nadelen

(alle geruchten die gaan over de witte dopjes die zo slecht zijn vallen dus best mee)

succes met het uitzoeken van jou in-ears

Bijdrager
    Prohibit Art

Voordat ik m’n ipodje 2g. 10 Gig. had gekocht heb ik jaren gekloot met MD app. van sony en diverse discmans versleten…. Ik heb denk wel 20 verschillende oordoppies geprobeerd, goedkoop/duur.
    Ik ben er echter geen één tegengekomen doe goed in me oren bleven zitten.
    Toen ik die oordoppies van me iPod in deed, geen enkel probleem…!!!!!
    Hoe heeft apple dat zo kunnen maken..?? of ben ik gewoon gemaakt voor apple stuff….

Bijdrager
    itachi

prohibit

ja dat merkte ik ook op
    als ik ging sporten vielen ze steeds uit, waardoor ik ben overgestapt naar de koptelefoon die achter je hoofdzitten
    maar dat deed na een tijdje pijn en kreeg ik flaporen ^^

maar de witte apple blijven wel steeds inzitten (wel met dat softe ding omheen)

Bijdrager
    gamandeweg

Denk, afgezien van de geluidskwaliteit van de koptelefoon zelf, ook eens aan een eigenschap van in-ears die andere koptelefoons doorgaans missen: het (bijna volledig) wegnemen van omgevingsgeluid. Gevaarlijk tijdens het joggen en op de fiets, maar ideaal in de trein, of nog erger, het vliegtuig! Zelf heb ik de Sony MDR-EX71 in-ears, en ben daar zeer tevreden over. Met name vanwege de afname van hinderlijke omgevingsgeluiden.

Bijdrager
    hiker

Het geluid vd bijgeleverde oortelefoontjes van Apple is goed, maar ze zitten vaak zo dat je nog veel omgevingsgeluid hebt en de bassen ook niet echt goed hoorbaar zijn. Ook heb ik diverse oortelefoontjes geprobeerd, maar nooit zaten ze echt lekker en vielen snel uit.
    Ik heb daarom een Sony MDR-W24 gekocht (EUR 29,–). Dit is een combi van een koptelefoon en in-ear. Dus niet van die grote doppen op je oren, maar in-ear. Licht en comfortabel draagbaar. Dat blijft het beste zitten, weinig omgevingsgeluid en redelijk goede kwaliteit. Sony heeft er verschillende met dit systeem, in verschillende prijs- en kwaliteitsklasse.

Bijdrager
    junkiesxl

Ik denk dat griffin (ofwel belkin, ik weet het niet meer) een kit heeft ontwikkeld zodat je van gewone oortjes in-ears kan maken, kostte 20 euro als ik het me goed herinner.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.