7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan Schoen

In DVD studio Pro 4 fading buttons

Ik wil graag een menu maken met knoppen die in en uitfaden synchroon met de in- en uit-fadende achtergrond film in het menu.
    Ik ben er al een tijdje mee bezig en kom er niet uit. De knoppen zitten in de overlay van het menu (dit is een niet layered menu)
    Heeft iemand een tip.

Bij voorbaat dank.

Jan Schoen

Bijdrager
    Richele

Wat je wil kan niet als je een overlay gebruikt (als ik temminste je vraag goed begrijp).
    De overlay geeft de selectie aan en het zou er ook vreemd uitzien dat je zelectie langzaam uit aan het gaan is…
    Wat je kunt doen met de knoppen is in after effects, motion o.i.d. een animatie maken waarin jeje je knoppen mee laat faden met je achtergrond…
    maar dit direct in DVDSP is niet mogelijk…

Bijdrager
    hobbes2210

Is het een idee om de knoppen “hard” te verwerken in de film en de echte knoppen ” onzichtbaar” te maken?

Dus de knoppen in je video voegen, geheel opnieuw renderen en dat als achtergrond film inladen .
    Dan de knoppen aanmaken op de lokaties van de knoppen in de film en de knoppen onzichtbaar maken.

Het is een quick en dirty manier, maar misschien precies wat je zoekt??

Bijdrager
    Jan Schoen

Daar had ik zelf ook aan gedacht, maar de gebruiker wil zien welke knop hij selecteert. Normaal gebruik ik dus een overlay om knoppen te maken die oplichten bij selectie en keuze. Bij een fadende achtergrond blijft echter een knop zichtbaar.
    Maar mischien is wat ik wil wel onmogelijk. Bedankt voor jullie reactie.

Jan Schoen

Bijdrager
    Jan Schoen
    ”Richèle”

Wat je wil kan niet als je een overlay gebruikt (als ik temminste je vraag goed begrijp).
    De overlay geeft de selectie aan en het zou er ook vreemd uitzien dat je zelectie langzaam uit aan het gaan is…
    Wat je kunt doen met de knoppen is in after effects, motion o.i.d. een animatie maken waarin jeje je knoppen mee laat faden met je achtergrond…
    maar dit direct in DVDSP is niet mogelijk…

Maar het is niet mogelijk een filmpje als overlay te gebruiken. Ik had al zoiets gemaakt in Motion, maar bij de keuze van een overlay file wordt het filmpje met de fadende knoppen niet herkend. Een overlay moet dus een still zijn, een photoshop file.
    Bedankt voor je reactie.

Jan Schoen

Bijdrager
    MacBlade

een ” fading” filmpje in een drop zone?

Bijdrager
    Jan Schoen

Werkt niet. Bedankt voor je reactie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.