18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

In draadloos netwerk printen lukt niet meer in Leopard

Beste Medemaccers,

Vandaag ben ik overgestapt van Tiger op Leopard. In een draadloos netwerk was printen via een Samsung ML 1020, gekoppeld aan een airport geen probleem. Nu in Leopard is dit wel een probleem. Herkent iemand dit probleem? En met name : weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Evert

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat probleem herken ik niet.
    Gewoon nieuwe printer toevoegen toch, en dan die op uw airport selecteren?

Bijdrager
    Evertson

Koetjesreep,

Heb ik al geprobeerd. Ik bedenk me nu dat een jaar geleden een programmaatje is gepubliceerd om e.e.a. op te lossen.
    Komt iemand dit bekend voor?

Groet

Evert

Bijdrager
    Koetjesreep

Maar zie je de printer wel? En is dat cups?

Bijdrager
    Evertson

Ik zie de printer wel. Na een printopdracht komt de melding : 29% doorgekregen (of iets dergelijks) en daarna : niks.

Nogmaals : bedankt voor het meedenken.

Groet

Evert

Bijdrager
    Koetjesreep

Kijk dan zijn wel al wat verder.
    Klopt de driver wel?

Waarschijnlijk heb je hier iets aan.
    http://www.linuxfoundation.org/en/OpenPrinting/MacOSX/samsung-gdi
    http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Samsung-ML-1020

Bijdrager
    Evertson

Koetjesreep,

Ik heb de originele driver gedownload. De printer wordt wel herkend en daarna…… niks. Wat raad jij me aan om alsnog te downloaden en te installeren?

Groet

Evert

Bijdrager
    Koetjesreep

Wat ik zou proberen is om de printer eens rechtstreeks aan te sluiten op de mac. En dan te kijken of het probleem zich nog voor blijft doen.

Bijdrager
    Evertson

Via de USB werkt eea perfect

Bijdrager
    Koetjesreep

Dan moet je niks meer installeren of zo.
    Probeer het Airportje eens een herstart te geven. Misschien wilt dat helpen.

Bijdrager
    Evertson

Dat laatste had ik al geprobeerd………..geen resultaat. Maar mij staat bij dat dit probleem zich eerder heeft voorgedaan en dat dmv een eenvoudige programmaatje het probleem is opgelost. Alleen : ik weet de naam van dat programmaatje niet meer………zal wel alzheimer zijn.

Hartelijke groet

Evert

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik zit helaas even door mijn ideeƫn heen, ik ken ook geen programmaatje dat zulke dingen oplost.

Bijdrager
    juulonline

Same here: Espon epl 6200, in tiger via airport en usb prima, in leopard via usb prima maar in leopard via airport: 1 print, daarna niks. Helemaal niks. Ik heb lang en vaak gezocht en geprobeerd, simpelweg geen oplossing gevonden. Ook apple gebeld: geen idee, laat staan een oplossing. Geen hoopgevend antwoord, maar misschien kom je verder dan ik. Hoop ik.

Bijdrager
    Koetjesreep

En hebben jullie ook alle updates geĆÆnstalleerd?

Ow en check ook even of dat er een nieuwe firmware is voor de airport!

Bijdrager
    Koetjesreep
    Bijdrager
    Evertson

OPGELOST

Hardstikke bedankt.

Hartelijke groet

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Evertson

Ten eerste Yaris : neem me niet kwalijk.

Ten tweede : Tjetta – goede vraag. Hierbij alle info : PowerBook en PowerMac, alles op de meest recente Leopard. Samsung Printer ML-2010. Draadloos netwerk via een airport. Onder Tiger werkte alles perfect. Onder Leopard niet meer. ook niet na installatie van AirportFix en andere supergoedbedoelde tips.

Wie weet raad?

Groet

Evert

Bijdrager
    jurian

even kijken ik heb dezelfde printer en pas een nieuwe MBP dus moest hem ook opnieuw installeren.
    Fixairportprinter heb je gedraaid, bij ‘afdrukken en faxen’ heb je hem toegevoegd?
    Blijft de printer hangen als je hem opdracht geeft?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.