16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomdunki

In december Macbook pro, of als nieuwe uit is nieuwste nemen…

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum… Dus ik zal me gelijk even voorstellen:

Ik ben Thom Dunki Jacobs, Echt helemaal apple fan sinds vorig jaar…
    Ik ben 12 jaar en woon in Zeeland.

Ik ben in december jarig, en zou graag een Macbook Pro willen kopen..
    Maar ik weet niet of dan de nieuwe al uit is, en als die uit is of ik dan de nieuwe moet kopen of de oude met korting…
    Ik zou graag jullie mening willen weten, want ik kan er niet aan uitkomen.
    Ik zou de MacBook Pro ook eigenlijk iedere dag gebruiken, Voor school en privé gebruik.
    Ik zou graag jullie menig willen horen.

Mvg, Thom Dunki Jacobs

Moderator
    unSOUND

Ik weet niet wat je budget is als 13 jarige, maar zou je niet beter beginnen met een tweedehandsje ?

Bijdrager
    Thomdunki

Mijn budget is ongeveer net zo hoog als het instapmodel 13″
    Maar ik weet niet of het echt zo nodig is om gelijk de nieuwste te nemen, of de oude voor misschien 100 euro minder? Daar kwam ik juist niet aan uit…

Moderator
    unSOUND

Als de nieuwe collectie komt zijn de vorige modellen vaak maar mondjesmaat te koop, dus korting moet je niet te veel op rekenen. En of het de moeite waard is, hangt helemaal af van de verschillen tussen het huidige model, en het nieuwe model. En dat weten we nooit van te voren, Apple is daar heel stil in.

Maar zelfs als er korting op komt praat je nog steeds over minimaal 1000 euro, terwijl je voor 6 a 700 een leuke tweedehands kunt scoren, waar je waarschijnlijk ook al je schoolwerk makkelijk op kunt doen, en dan hou je gelijk nog flink wat geld over voor andere ( leuke ) dingen…

Bijdrager
    Japsuh

Ik denk ook dat je beter een tweedehandsje koopt, 1200,- euro is niet niets voor een 12-jarige. Hier heb je waarschijnlijk al een paar jaar voor gespaard! Een computer schrijft heel snel af, het vorige model kan je waarschijnlijk (wilde gok) voor zo’n 400 euro minder krijgen, dan heb je nog zat geld over om LEGO te kopen ;).

Zeker voor jouw doeleinden heb je geen zware computer nodig, voor PowerPoint, Word, Excel en Safari zijn de nieuwe MacBooks echt niet merkbaar sneller.

Bijdrager
    RobinProductions

Is een lijk deze: http://www.tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12461934 niet iets meer voor jou? Bespaar je ook nog eens zo’n 400€ ;d.

Bijdrager
    Arthur345
    RobinProductions op 22 augustus 2011

Is een lijk deze: http://www.tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12461934 niet iets meer voor jou? Bespaar je ook nog eens zo\’n 400€ ;d.

Lol bij hard disk staat er 2GB en bij geheugen 160 GB

Bijdrager
    Thomdunki

Het is niet zo dat ik de laptop 100% zelf moet betalen…
    Mijn opa en oma, Tante, Ouders Etc..
    Betalen ook heel veel.. Zelf hoef ik net zo veel te betalen als een andere (goede) Laptop.
    Maar ik denk dat apple ons dit jaar best gaat verrassen met de nieuwe macbook pro lijn.
    Aangezien er vorig jaar ook niet veel is veranderd.
    Lego?? Nee, nooit met lego gespeeld. Vind er niets aan.
    Ik ben veel geïnteresseerd in computers, vooral apple.. Daarom wil ik ook een apple pc…
    (en omdat mijn Packard Bell desktop het heeft begeven)
    Ik zit eigenlijk zo vaak achter de computer, dat ik het gewone speelgoed voor in huis.(Je weet wel, Lego enzo)
    heb weggegooid.

Bijdrager
    RobinProductions

Gemiddeld word de MBP om de 215 dagen vernieuwd. Nu zitten we op 179 dagen. dus over ongeveer een dikke maand mag je een update verwachten. Alleen het is Apple. Dus het kan net zo goed nog een paar maanden duren. Maar over het algemeen is de http://buyersguide.macrumors.com vrij goed te vertrouwen.

Inactief
    Anoniem

Zooooo, 12 jaar oud en nu al verslaafd, en de hele familie betaalt er aan mee…:evil:

Ik zou gewoon wachten tot je verjaardag, en dan kijken wat er te koop is. Eerder kun je ‘m toch niet kopen. En ga je echt hele zware programma’s draaien? Anders is een MacBook of Air misschien meer dan genoeg voor je. En een stuk goedkoper.

Bijdrager
    azer

ik ben ook van plan om binnenkort een macbook pro te kopen, maar ik ga sowieso voor het model dat er nu is om verschillende redenen: het schijnt dat de nieuwe macbook pro ook zo dun als de air gaan worden, opzich wel mooi, maar als gevolg hiervan zal de harde scchijf vervangen worden door een SSD, die weer zo veel meer zal kosten voor minder opslag, en zal er ook waarschijnlijk een low-voltage processor zoals in de air in komen met misschien een lagere kloksnelheid dan de processor die er nu in zit. Aangezien ik nu nog maar … ben, en ik een 13″ i7 ga kopen, kan er echt niet meer af dan dat. Dus dit is mijn redenering. Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik denk dat het zo zal gaan…

Bijdrager
    SunKeeper

Ik denk eerder dat de MacBook Air-serie wordt uitgebreid met een 15 en 17”-model.

Het lijkt me niet dat er grote veranderingen in de MacBook Pro lijn gaan komen. Bij een nieuw model hooguit misschien de optie om een SSD te plaatsen i.p.v. een Superdrive, en meer van dat soort BTO-opties.

Bijdrager
    Japsuh

Dat denk ik ook. Als de MacBook Pro niet eens een dvd-speler heeft, is er weinig verschil met de Air en zal je hem ook geen ‘Pro’ meer kunnen noemen.

Bijdrager
    azer

maar er waren toch allemaal geruchten dat er de mbp een nieuwe look ging krijgen met “liquidmetal”? Het blijven natuurlijk geruchten, maar toch…

Bijdrager
    CedricH

Die liquidmetal geruchten gaan ook alweer een paar jaar mee en op het simkaart tooltje van de iPhone na is daar nog niks van terecht gekomen… Zelf verwacht ik geen al te grote wijzigingen aan de Pro’s, dat kunnen ze niet of moeilijk maken voor mensen die het toestel echt kopen voor hun beroep en de huidige features zoals poorten, superdrive, veel opslag en processorkracht nodig hebben

Bijdrager
    azer

maar wat zouden de veranderingen dan toch kunnen zijn? Ik kan me niet echt voorstellen dat er nog betere processoren in zouden gaan zitten…Of zou de 13″ een quad core ipv dual core krijgen? Ik weet dat dit slechts een paar gokken zijn, maar ik wil natuurlijk geen mbp kopen waarvan een paar maand later een nieuw model met véél betere specs uitkomt…Wanneer verwachten jullie trouwens dat het nieuwe model uitkomt?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.