8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    lexvo

[Opgelost] In-app purchase van iPhone naar iPad overzetten

Ik heb voor mijn iPhone de app Celsius gekocht met de uitbreidingen als in-app purchase.

Nu wil ik deze app plus de in-app purchase overzetten naar de iPad. Overzetten van alleen de app is geen probleem, alleen de in-app purchase komt niet mee. Ik kan vanaf de iPad de in-app purchase opnieuw doen maar dan moet ik ook opnieuw betalen.

Volgens mij gaat het om een “non-replenishable” in-app purchase en die zou ik moeten kunnen overzetten.

Kan het probleem zijn dat de iPad op naam van mijn vrouw staat? Ik heb de Apple support pages geraadpleegd maar daarmee kom ik er niet helemaal uit (zie o.a. http://support.apple.com/kb/ht4009 )

Bijdrager
    louis1993

ik denk dat je in-app-purcheses niet opnieuw gratis kunt downloaden neem nu een spel als coin dozer daar kun je coins in de app kopen maar logisch gezien kun je het dan niet nog eens opnieuw kopen.

Bijdrager
    iMakkie

Ik heb bij een kaartspel wel een in-app gedaan op de iPhone en vervolgens dit op een iPad dit ook gedaan en kreeg ook braaf de melding dat ik de aanschaf al gedaan had en hem gratis weer kon downloaden…hoop voor je dat dit ook weer werkt bij jou. Maar volgens mij mag je hierover klagen. Stel dat je iPhone gecrasht was dan had je het ook weer moeten krijgen. Je hebt er tenslotte voor betaald. Toch?

Succes

Bijdrager
    iMakkie

Ik heb bij een kaartspel wel een in-app gedaan op de iPhone en vervolgens dit op een iPad dit ook gedaan en kreeg ook braaf de melding dat ik de aanschaf al gedaan had en hem gratis weer kon downloaden…hoop voor je dat dit ook weer werkt bij jou. Maar volgens mij mag je hierover klagen. Stel dat je iPhone gecrasht was dan had je het ook weer moeten krijgen. Je hebt er tenslotte voor betaald. Toch?

Succes

Bijdrager
    iMakkie

Oh, je moet de aankoop natuurlijk wel onder hetzelfde iTunes account doen!

Bijdrager
    lexvo

Dank voor de reacties.

Dat je sommige in-app aankopen niet opnieuw kunt doen ligt eraan dat die dan “replenishable” zijn:

Non-replenishable In-App Purchases are items that only require you to purchase them once, and can be transferred to multiple devices authorized with the same iTunes Store account.
    – Bonus game levels
    – City guide maps

Replenishable In-App Purchases are items that have to be purchased every time and cannot be downloaded again for free.
    – Extra health
    – Extra experience points

Een city map of een extension zoals in mijn geval is “non-replenishable” en zou dus overzetbaar moeten zijn.

Verder heb ik het overzetten geprobeerd onder zowel mijn iTunes account als die van mijn vrouw, maar dat maakte niet uit.

Moderator
    unSOUND

Normaal gesproken is het zo dat als je op de andere iPad / iPhone de in-app purchase opniew doet, je niet hoeft te betalen. Maar je moet wel eerst doen alsof je gaat betalen, op het laatste moment na de bevestiging krijg je de melding dat je al eens hebt betaald, en vervolgt de download gratis.

Let wel, zo is het bij mij gegaan bij mijn in-app aankopen, maar het zou zo bij alle apps moeten werken.

Bijdrager
    lexvo
    unSOUND op 21 augustus 2011

Normaal gesproken is het zo dat als je op de andere iPad / iPhone de in-app purchase opniew doet, je niet hoeft te betalen. Maar je moet wel eerst doen alsof je gaat betalen, op het laatste moment na de bevestiging krijg je de melding dat je al eens hebt betaald, en vervolgt de download gratis.

Ik kan me nu herinneren dat ik iets dergelijks al eens had gelezen.

Ik heb het zojuist geprobeerd en inderdaad het klopt. Ik kon de update nog een keer gratis downloaden. Dank voor je reactie!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.