4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wmstudio

importeren van CD met niet westerse tekens

Ik probeer een Thaise audio cd te importeren en dat gaat op zich wel alleen de iTunes bibliotheek maakt een zooitje van de volgorde. De mp3 file worden netje gemaakt en ook van juiste volgnummers voorzien en in een directorie geplaats, maar in de bibliotheek worden de nummers in een ogenschijnlijk willekeurige volgorde geplaatst. Heeft iemand dit ook wel eens gezien? Wat is de oorzaak en belangrijker nog, weet iemand een oplossing?

Bijdrager
    Yaris

Op Apple Discussions gelezen:

Q: Has anyone ever been in a situation where songs (in Chinese) imported into the library which is subsequently copied into the iPod mini is not in the correct sequence?
    Since the disc is a concert disc, the order of the songs is especially important.

I have actually tried to put an alphabet in front of all the songs. Although after renaming I am able to view the songs in the correct sequence using iTunes, when the songs are played, the sequence is still not the right one.

A: Do the songs have the correct track number?
    You can check this by getting info (command-I) of a song and clicking the info-tab.
    Look at ‘Track Number’.

Here’s what I do to set the correct sequence:

[*:51c82dc179]Select all tracks of the album (click the first one, then shift-click the last one).
      [*:51c82dc179]Get Info (command-I).
      [*:51c82dc179]Type the total number of tracks at ‘of’ at ‘Track Number’.
      [*:51c82dc179]If it’s a one-disc album, type 1 of 1 at ‘Disc Number’.
      [*:51c82dc179]Click OK.
      [*:51c82dc179]Select the first track and Get Info; click the ‘Info’-tab.
      [*:51c82dc179]Type the correct track number at ‘Track Number’.
      [*:51c82dc179]Click ‘Next’ (or Command-M) and do the same for the next track etc.[/list:o:51c82dc179]
      After finishing, the tracks will appear in the correct order when sorting on Artist or Album.

Bijdrager
      wmstudio

Bedankt voor je reactie. Ik heb deze controle al uitgevoerd. Het vreemde is dat de track numbers allemaal kloppen en ook het aantal tracks klopt. Ik heb zelfs de file iTunes Music Library.xml gecontrolleerd en ook daar kloppen de track numbers (uiteraard zou je zeggen). De files in de betreffende directory hebben allemaal het juiste numerieke voorvoegsel gekregen bij het importeren in de iTunes library. Toch staan de tracks in de library niet in volgorde. In de directory is de volgorde zoals aangegeven in de afbeelding. maar in de iTunes library is de volgorde: 1, 8, 13, 12, 14, 2 etc. Het likt volslagen willekeurig. Dat zal het wel niet zijn maar wat het dan wel is?………..

p.s. ik kom er net achter dat als je op album sorteert de nummervolgorde goed is. Als je op artist sorteert dan klopt het niet.

Bijdrager
      wmstudio

in ieder geval bedankt ook het noemen van “Apple Discussions”. Ik heb de vraag ook daar gestelt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.