8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    palermo

importeren van AE naar FCPX en dan tekst bewerken

Ik exporteer via ‘add render queue’ vanaf AE een mov bestand naar fcpx. Dat lukt maar nu zou ik ook de tekst bij een ‘lower third’ willen kunnen aanpassen. Is daar een oplossing voor?

Thx!

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    palermo

Hoi,  Nee, ik zoek echt een manier om een reeds gemaakte lower third in AE over te brengen naar FCPX. Een ander bedrijf werkt n.l. in AE en ik niet… Ik kan wel een MOV bestand overzetten maar dan kan ik de tekst vervolgens niet meer aanpassen.

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je hier iets aan?

Bijdrager
    palermo

Nee, ik moet iets hebben van Adobe After Effects 2021 naar FCPX.

Bijdrager
    Triumph

In een .mov. kun je natuurlijk nooit een tekst aanpassen. Dan zullen je vanuit AE exporteren moeten zonder de tekst en zelf een tekst maken in FCP.

Of het geheel namaken in motion dan heb je alle controle.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Triumph.
    Bijdrager
    palermo

ja ik snap je optie Triumph. Ik hoopte op een export optie of programma die t zaakje netjes naar Motion of FCP kan omzetten.

Bijdrager
    Groentenboer

Dat gaat zelfs niet met een vanuit FCPX geexporteerd .mov bestand. Dan heb je echt het fcpbundle bestand nodig. Je kan dan het project openen en daar bv een lower third bestand aanpassen. Maar, zoals Triumph al aangeeft, dat gaat nooit in een .mov bestand. Het .mov bestand is het uiteindelijke product dat wordt aangemaakt door FCPX a.d.h.v. het project. En aan het eindproduct kan je niets meer wijzigen. Zelfs niet als jet het .mov bestand weer importeert in FCPX. Dan is het niet meer dan een clip waar alles (dus ook teksten) zit ingebakken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.