11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Elinious

Importeren Sony MiniDV camera?

Hallo allemaal,

Ik heb een camera die ik af en toe gebruik. Nu wil ik wat beelden van vorig jaar zomer op mijn MacBook Pro zetten door middel van een FireWire kabeltje. Ik heb deze aangesloten op de camera, een Sony Handycam DCR-HC37 (werkt met MiniDV tapes), en m’n MacBook Pro.

In iMovie gebeurt er niets, als ik naar importeren camera ga staat alleen m’n iSight in het drop down menu. Ik heb gegoogled maar ik kom er niet uit. Heb al verschillende tips geprobeerd, camera in en uit schakelen, iMovie opnieuw opstarten, batterij eruithalen van de camera, etcetera.

Van wat ik gelezen heb op internet is de compatibiliteit van Sony Handycams met macs niet echt geweldig, maar er moet toch een of andere manier zijn om deze tapes (het zijn er twee van 60 minuten) op mijn MacBook Pro te krijgen?

Iemand die hier meer vanaf weet?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je je camcorder in playback mode (afspelen) gezet?

Bijdrager
    Elinious

Ja, dat heb ik gedaan.

Dat draadje had ik ook gevonden, maar niets eruit werkt.

Dit is overigens de eerste keer dat ik FireWire gebruik. Kan het ook gewoon zo zijn dat de FireWire port van mijn MacBook Pro niet werkt?

Bijdrager
    Pieterr

Welke MBP heb je precies?
    Wat voor een firewire kabel heb je gebruikt?

Bijdrager
    Elinious

Ik heb een MacBook Pro 15.4″, 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB 1063 MHz DDr3 geheugen, 250 GB harde schijf… Hij draait Mac OS X versie 10.6.3.

Ik gebruik een Belkin FireWire kabeltje, als het goed is 6 pins in mijn MBP en 4 pins in mijn camera.

Bijdrager
    jaxhell

Nulla sed nisl elit. Nullam eu ipsum eu sem gravida iaculis eu id neque. Maecenas sodales lectus arcu. In nunc lacus, dictum sit amet convallis a, sagittis non nibh. Etiam non justo leo. Donec id magna quis elit tincidunt tincidunt. Curabitur in feugiat sem. Maecenas suscipit purus at sem consectetur vel fermentum nibh gravida. Suspendisse risus nisl, viverra at porta in, ultrices ut ante.

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt een MacBook Pro met een Firewire 800 poort (ipv 400)? Het probleem zou in de kabel kunnen zitten.

Bijdrager
    dame.blanche

Heb je toevallig een externe harde schijf met zowel een firewire 400 als firewire 800-poort? Dan kan je je camera in je externe harde schijf steken en de schijf verbinden met je MacBook Pro… Zo doe ik het altijd.

En heb je toevallig ook al eens deze volgorde geprobeerd:
    – camera af
    – firewire insteken
    – imovie starten
    – camera aan
    … Of andersom? Soms ligt het ook aan de volgorde… (bij mij toch):)

Bijdrager
    Elinious

@Jaxhell, software update net uitgevoerd, helaas niets anders dan de nieuwe safari.

@Pieterr, ik heb geen idee of het 400 of 800 is. De stekkertjes passen? Ik geloof dat het verschil tussen de twee de stekkertjes zijn en de snelheid van bestandsoverdracht, toch?

@1984, bedankt voor de links, allebei bekeken, maar word er niet veel wijzer van. De Sony link heb ik geprobeert en werkt niet, de andere gaat over dat 800 naar 400 of andersom, en ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet.

@dame.blanche, heb net een nieuwe externe HD gekocht, heeft helaas alleen USB 2.0. Met de volgordes heb ik gespeeld, maar helpt niets.

Is er niet een mogelijkheid om uit te zoeken of mijn MacBook uberhaupt iets ziet in mijn FireWire? Of is dat nu heel dom?

Is er niet een ander programma om video te importeren? Wat is Premiere?

Hartstikke bedankt voor de hulp tot nu toe, trouwens:)

Bijdrager
    Elinious

Oh, ben er nu achter dat mijn MBP een FireWire 800 poort heeft.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.