6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

importeren muziek vanaf iCloud naar MacBook

Heb m’n muziek op de iPhone gesynchroniseerd met iCloud en wil nu die muziek importeren vanaf iCloud met m’n MacBook waarop (nog) geen muziek staat. Als ik de iPhone rechtstreeks synchroniseer via iTunes gaat ’t niet goed want dan wordt de muziek op de iPhone gewist en vervangen door de (lege) bibliotheek van de MacBook. Het moet dus precies andersom maar dat lukt niet.

Iemand die weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Vast dank voor de suggesties.

N.B. Ik werk met 11.0.1 (beta) en iOS 14.2 en ik heb geen Apple Music abbo en dat wil ik ook niet (voor zover dat van invloed is).

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Hoe synchroniseer jij je muziek met iCloud zonder abonnement op Apple Music? Dat kan bij mijn weten niet…

Buiten dat is synchroniseren van muziek altijd ‘one-way’ geweest bij Apple (om kopiëren te voorkomen). Van iTunes bibliotheek naar iPhone dus, niet van een iPhone naar een nieuwe (lege) bibliotheek. Met een app als iMazing kun je wel muziek van je iPhone halen om het ergens anders weer te gebruiken.

Bijdrager
    Kwadraatje

Mogelijk bedoelt Walkingfingers iTunes Match?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Mogelijk, maar lijkt me sterk.. Dat is toch ook een abonnement? Bovendien kun je dan wél (net als met Apple Music) je bibliotheek met andere apparaten synchroniseren. Mocht het dus zo zijn dat Walkingfingers iTunes Match gebruikt dan is het een kwestie van het vinkje aanzetten op de MacBook.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204926

Bijdrager
    Walkingfingers

Een kleine toelichting op de reacties; Ik heb geen ambo’s. Wel ca. 3200 nummers welke via youtube en import van CD’s tot stand zijn verkregen. Die zijn ooit gesynchroniseerd met m’n iPhone. De nummers die op m’n laptop stonden heb ik verwijderd ivm vervuiling van de nummers en de verkoop van de laptop. Heb nu een nieuwe Macbook en daar wil ik ‘schoon’ mee beginnen. Voor de muziek betekent dat dat wat op m’n iPhone staat schoon en compleet is en ik die nummers dus weer op m’n MacBook wil hebben (zonder abbo).

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ok, hoewel je geen antwoord geeft op de vraag concludeer ik dan dat je je muziek niet synchroniseert via iCloud (terwijl dat wel je eerste zin was..). Je hebt ze (neem ik maar weer aan) ooit via iTunes op je iPhone gezet. Dus -> zie eerste reactie: kan niet tenzij je iMazing of iets vergelijkbaars gebruikt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.