4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    gretver

importeren mbx in Mail

Ik ben al een tijdje verwoede pogingen aan het doen mailboxen van outlook express voor windows in mijn apple mail te importeren. De extensie van een outlook express box is dbx, die heb ik inmiddels geconverteerd naar (unix?) .mbx, maar mail vindt hem niet. Eudora voor osx ook niet… Het moet toch lukken zo?

Herinner me van eerdere conversies van windows naar os 9 dat je de box eerst met een crlf(?) programmaatje moet converteren voor eudora, maar kan daar kan ik bij osx niets over vinden.

Ook in de verschillende fora kan ik er niets over vinden…. Iemand?

Bijdrager
    Deskman

Misschien gewoon bij Apple oder de switch-knop: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106778

Bijdrager
    no_worries

Daar bestaat een programmaatje voor: “outlook2mac”. Dat werkt als ik me niet vergis wel enkel onder Windows.
    Je moet eerst je Outlook Express-mailboxen in MS Outlook (niet Express dus) importeren en vervolgens kan je met dat programma de mailboxen omzetten naar Mac-formaat.
    En hier vind je daar meer over.

Bijdrager
    markclausing

ik heb mijn outlook XP (niet express) mail zo overgezet naar Mail.app:

1) thunderbird op windows installeren en importeren vanuit outlook
    2) thunderbird .mbox files kopieren naar mac
    3) .mobx files op mac openen en saven in office X Word.
    4) .mbox files importeren in Entourage
    4) importeren vanuit Entourage in mail.app

Dit was de enige manier die werkte zonder outlook2mac aan te schaffen. Omslachtig maar wel de 4000 emails waard.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.