20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Charlize

Importeren JVC camcorder??

:? Grrrrrrr…
    Het lukt me niet om mijn filmpjes van mijn jvc camcorder naar mijn laptop te importeren.
    (het is de eerste keer, …nieuwe camcorder, dus vandaar mijn irritatie) :D
    De zoekfunctie hier heeft me niet veel antwoorden gegeven.
    Zou iemand me een beetje op weg kunnen helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

A: Welke JVC
    B: Welke aansluiting gebruik je: USB of FireWire
    C: Welke computer
    D: Welke systeem-versie
    E: Welk programma probeer je mee te importeren

Bijdrager
    Charlize
    ”KarelWillem”

A: Welke JVC
    B: Welke aansluiting gebruik je: USB of FireWire
    C: Welke computer
    D: Welke systeem-versie
    E: Welk programma probeer je mee te importeren

Hi KarelWillem!

A: HDD GZ-MG155E
    B: USB
    C: Powerbook G4
    D: 10.4.9
    E: geen, hahaha daar heb ik mijn antwoord al!

Ik heb geen idee wat ik hiervoor moet gebruiken!? JVC had er alleen een windows-rommetje bijgedaan natuurlijk.

Moderator
    Koen van Tongeren

Er lopen al verschillende topics over HDD camcorders en hun (slechte tot geen) compatibiliteit met de Mac. Kijk bijvoorbeeld eens hier.

Kort gezegd:
    – Harddrive camcorders zijn belabberd qua kwaliteit
    – importeren lukt soms met specifieke tweak progjes (afhankelijk van merk en type)
    – als ie nieuw is staat je maar één ding te doen: inpakken, en terug naar de winkel ermee

Bovenstaande klinkt misschien wat cru, maar ik blijf me verbazen over de nog altijd erg slechte beeldkwaliteit en compatibiliteit met editing software (zowel op Mac als Windows) van harddisk recorders. Ze kunnen na jaren van ontwikkeling nog steeds niet tippen aan good old mini DV.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik moet me toch een beetje aansluiten bij de bovenstaande ervaringen.

JVC HDD is geen fijne combinatie met Apple.

Het is en blijft een beetje rommelen in de marge.

Stel dàt je het überhaupt al voor elkaar gaat krijgen, dan zal het toch nooit een soepel werkende combinatie worden.

Bijdrager
    Charlize
    ”Koen

Er lopen al verschillende topics over HDD camcorders en hun (slechte tot geen) compatibiliteit met de Mac. Kijk bijvoorbeeld eens hier.

Kort gezegd:
    – Harddrive camcorders zijn belabberd qua kwaliteit
    – importeren lukt soms met specifieke tweak progjes (afhankelijk van merk en type)
    – als ie nieuw is staat je maar één ding te doen: inpakken, en terug naar de winkel ermee

Bovenstaande klinkt misschien wat cru, maar ik blijf me verbazen over de nog altijd erg slechte beeldkwaliteit en compatibiliteit met editing software (zowel op Mac als Windows) van harddisk recorders. Ze kunnen na jaren van ontwikkeling nog steeds niet tippen aan good old mini DV.

:cry: Camcorder was een verjaardagskado voor mijn zoontje….
    Ik heb nu een JVC Everio brander erbij gehaald, hopelijk kan ik de filmpjes dan vanaf het dvdtje halen……… en in iMovie gebruiken?
    Beetje een omweg.. :D

Bijdrager
    KarelWillem

Je zult dan de (al gecomprimeerde film) nogmaals gaan omzetten, ditmaal naar DV.

Dit doet weinig goeds voor de kwaliteit van je films.

Kadootje VOOR je zoontje?? Hoe oud is die dan? :D

Bijdrager
    Charlize
    ”KarelWillem”

Je zult dan de (al gecomprimeerde film) nogmaals gaan omzetten, ditmaal naar DV.

Dit doet weinig goeds voor de kwaliteit van je films.

Kadootje VOOR je zoontje?? Hoe oud is die dan? :D

Een zeer getalenteerde 11-jarige filmmaker in de dop!
    Hij schrijft zijn eigen scripts, filmt en regisseert, ..alle vriendjes en vriendinnetjes doen alijd serieus mee als cast (heftige discussies over de rolverdeling soms..hahaha), en Ma mag samen met hem de editing doen.
    Hij maakt ook hele heftige stop-motion filmpjes.
    Onze oude camera heeft zijn beste tijd gehad, vandaar deze aanschaf… Niet zo’n hele beste keus, lees ik nu.

Bijdrager
    Charlize
    ”~;-)”

Je moet gewoon even die topics doorlezen.

Let op Mpegstreamclip en een MPEG~2 plugin voor Quicktime. Als je die dingen hebt, dan moet je een heel eind komen bij het omzetten van je videomateriaal naar een in imovie bewerkbaar formaat.

Mpegstream 1.9 heb ik inmiddels, maar die plugin voor Quicktime heb ik nog niet gevonden?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht
    ”~;-)”

Je moet gewoon even die topics doorlezen.

Let op Mpeg streamclip en een MPEG~2 plugin voor Quicktime. Als je die dingen hebt, dan moet je een heel eind komen bij het omzetten van je videomateriaal naar een in imovie bewerkbaar formaat.

inderdaad

ik heb zelf zo’n JVC camera en ben er nogsteeds heel blij mee ondanks summiere standaard mac support.

Met de software Mpegstreamclip en een MPEG~2 plugin voor Quicktime krijg je nog best een prima kwaliteit. Beter dan mijn vorige DV (wel firewire) camera.

Het is misschien een handeling of 3 meer maar het werkt prima.
    k vind het geen stap terug ten opzichte van mijn oude camera.

succes

Bijdrager
    Charlize

@4saus: :D THX voor de geruststelling!
    Ik werd namelijk, al lezend, behoorlijk ziek van mijn aankoop… :mrgreen:
    Maar zit nu weer vol goede moed.
    Ik ga snel weer verder! 8)

Bijdrager
    WaZoo

Ik heb zelf nu ook al een jaar die everio, heerlijk apparaat, zeer goede kwaliteit ook, maar wel wat meer stappen dan eerst verwacht (mpeg streamclip enzo).
    Ga ook niet meer terug:)

Bijdrager
    iDude

ik heb ook recent een jvc everio, en dankzij dit forum werkt het perfect (met inderdaad wat extra handelingen)

Bijdrager
    Vallie

Ik heb een weekend een everio in huis gehad en daarvoor 2 dagen een sony. Beiden met een harddisk. Ik vond de kwaliteit niet oke. Ben daarom weer overgestapt op mini-DV en bevalt me veel beter. Het scheelt een boel ongemak met omzetten!!

Bijdrager
    Charlize

Iedereen bedankt voor de hulp!
    Het is allemaal gelukt,… en de kleine regisseur/producent is tevreden!

Bijdrager
    TypeWriter
    ”Charlize”

Hij maakt ook hele heftige stop-motion filmpjes.
    Onze oude camera heeft zijn beste tijd gehad, vandaar deze aanschaf… Niet zo’n hele beste keus, lees ik nu.

Toch nog even wat commentaar: voor stopmotion is een FireWire camera natuurlijk wèl zo handig! Met een pakket als BTV Pro of iStopMotion kun je perfect dit soort opnamen vanuit je Mac aansturen. FireWire heeft natuurlijk voor de aansturing, overbrenging van tijdcode e.d. wel een paar grote voordelen.

Maar dat wist iedereen hier natuurlijk allang.

HE

Bijdrager
    Thole

Heb de jvc camcorder aangeschaft (Everio Harddisk) en wil de video opslaan op mijn laptop (Vista) maar het lukt van geen kanten. Hij herkent het apparaat wel maar als ik in Picasa wil importeren haalt hij constant alleen een instructie reclame filmpje van de camcorder binnen. Ook in de gebruiksaanwijzing is niet duidelijk te lezen hoe e.e.a. in zijn werk zou moeten gaan. Of moet ik zoals bij een voorgaande consument met hetzelfde probleem mpeg streamclip downloaden ? Maar ik kreeg even de indruk dat dit slecht voor de MAC gold. Iemand tips c.q. advies voor deze beginnende filmster ?
    Groet,

Fran

Bijdrager
    hobbes2210

Fran,

Dit is een Mac forum, dus ik begrijp je vraag omtrent Vistga niet helemaal.
    MPEG streamclip op de mac kan inderdaad de MOD files demnuxen en dan zijn ze prima te gebruiken in FCP of iMovie.
    Op een windows PC heb ik geen idee

Bijdrager
    Thole

Oh, sorry – dat had ik niet helemaal begrepen. Tja, MAC daar dróóm ik alleen nog maar van……
    Maar die komt nog wel een keer dus tot in de toekomst dan maar !

Bijdrager
    Pieterr

MPEG Streamclip is er overigens ook voor Windows: http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-win.html

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.