8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Importeren in iTunes

heb net een nieuwe cd gekocht, masquerade van WyClef Jean, maar er staat een beveiliging op zodat ik m niet kan afspelen op mac of pc!
    en ik kanm dus ook niet op mijn ipod krijgen?
    heeft iemand hier een oplossing voor?
    ik heb het al via externe cd speler geprobeerd, (externe brander) want hiermee lukte het me bij vorige beveiligde cd’s wel, maar nu gaat het dus helemaal niet meer!
    iemand een oplossing?

Bijdrager
    iAN

Heb iets gelezen over opstarten met de shift-toets ingedrukt…

http://www2.telegraaf.nl/digi/article4935711.ece

Bijdrager
    macpro

Breng de CD terug naar de winkel en vraag je geld terug.

Ik heb tot nu toe het geluk gehad dat ik “beveiligde” CD’s wel gewoon kan lezen op mijn iMac.
    Maar zodra er één niet te lezen valt in iTunes gaat ‘ie gewoon terug.

Bijdrager
    Ruben
    ”macpro”

Breng de CD terug naar de winkel en vraag je geld terug.

Helemaal mee eens. Ze kunnen het krijgen zoals ze het willen hebben toch? Niets is zo legaal als een zelf aangeschafte CD op je MP3 speler willen zetten. Als ze het zo nodig vinden dat te dwarsbomen zou ik ‘m inderdaad lekker terug brengen en een alternatieve manier zoeken om de betreffende muziek op je iPod te krijgen…

Dat van die Shift-toets is overigens een Windows verhaal volgens mij, want door het vasthouden van Shift voorkom te dat automatisch startende programma’s hun werk doen (onder Windows) maar dit heeft voor zover mij bekend geen gevolgen op een Mac, die zou dergelijk beveiligde CD’s sowieso al moeten kunnen kopiëren…

Bijdrager
    hans dorsman

Je kunt de cd afspelen op een stand alone cd-speler en dan de audio aansluiten op de audio in van de mac. Dan gaat het wel van digitaal naar analoog en weer naar digitaal, maar de kwaliteit schijnt wel goed te zijn.

Hans

Bijdrager
    chonazz

ja maar dat duurt zo lang, dat opnemen.. en ik heb hier geen externe cd speler bij de hand…
    maar ik wil het wel overwegen… welk prgorammatje kan ik er dan het beste voor gebruiken???

bedankt voor de tips alvast!

cd terug brengen ga ik niet doen! ik heb beneden nog cd speler staan die ik vaak genoeg gebruik om hem te houden!

zouden ze me geld terug geven?

Bijdrager
    Ruben
    ”chonazz”

zouden ze me geld terug geven?

Hangt er denk ik een beetje vanaf of het duidelijk vermeld is op de CD dat deze niet op een PC of Mac af te spelen is, zoals bijvoorbeeld op de nieuwste CD van Celine Dion. Dan kan je natuurlijk niet gaan klagen achteraf, maar als het helemaal niet vermeld is denk ik dat je wel in je recht staat als je je geld terug wilt omdat je ‘m niet af kan spelen. In deze “moderne tijden” moet je er namelijk niet zomaar vanuit gaan dat mensen alleen maar “normale” CD spelers hebben. Ikzelf heb bijvoorbeeld GEEN CD-speler meer. Ik speel CD’s al tijden alleen in mijn Mac of op mijn Playstation II.

Bijdrager
    chonazz

Das jammer… het staat er wel op!
    maar toch vind ik het klote dat ze geen rekening houden met mp3-speler gebruikers!!
    toch maar een omweg zoeken dan!

als iemand iets weet…
    let me know

greetz

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.