15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    dualband

importeren in iTunes

Heb net een muziekbestand van zo’n 8000 songs geimporteerd in iTunes. Al de songs staan nu met een vinkje in m’n library. Als ik echter de dubbele songs wil deleten vrees ik dat ik al de aangevinkte songs delete… Hoe kan ik die “vinkjes” voor 8000 songs wegkrijgen, want één voor één duurt me enkele uren vrees ik…?

Bijdrager
    wjgmspeedy

appeltje-klik

Bijdrager
    dualband

werk (voorlopig) nog met een windows pc, m.a.w. heb geen “appeltje”….

Bijdrager
    Oppie

Aanvinken is niet gelijk aan selecteren; je kunt alleen maar geselecteerde songs weggooien, dus dat vinkje maakt niks uit. Ook niet op Wintel denk ik.

Bijdrager
    dualband

door te vinken, selecteer je juist een song… dus volgens mij is alles wél weg dan

Bijdrager
    KarelWillem

Je selecteert helemaal geen song door aan te vinken. Door aanvinken geef je alleen maar aan of een song al dan niet gespeeld moet worden in een playlist.

Selecteren is dus gewoon selecteren en aanvinken is gewoon aanvinken.

Aangevinkte songs worden dus niet automatisch verwijderd als je dubbele songs laat weggooien.

Bijdrager
    dualband

ok, maar als ik nu een n ieuwe playlist wil aanmaken, krijg ik al m’n 8000 songs id playlist omdat ze aangevinkt zijn?

Bijdrager
    MNM

Nee, je moet ze eerst in de speellijst zetten, dat kan apert of bibliotheek naar de speellijst te slepen. En als je nummer staat aangevinkt betekend het niet meer of je het nummer wil afspelen of niet.

Bijdrager
    dualband

Maar hoe krijg ik ze nu alle 8000 uitgevinkt onder Windows?

Bijdrager
    wjgmspeedy
    Bijdrager
    dualband

Helaas gebeurt er niets als ik Ctrl + linker- muisklik doe

Bijdrager
    pieter010

Eerst <CTRL> indrukken (en ingedrukt houden) en dan linkermuisknop op een vinkje en alles hoort aan en uit te gaan.

Maar is het al gelukt om je dubbele nummers te verwijderen?

Bijdrager
    dualband

Bedankt Pieter10 voor je bruikbaar antwoord. Alle vinkjes zijn nu inderdaad weg.

Samenvattend : (onder Windows)

– in je library selecteer “edit”, dan “select all” en dan hou je Ctrl ingedrukt en wijs je met je muis een vinkje aan en duw je op je linkermuisknop > alle vinkjes weg!

Helaas is het mij nog niet gelukt om alle dubbele nummers te verwijderen. Wie helpt mij hiermee?

Bijdrager
    silees

bij edit zit een optie, show duplicate songs.
    dan selecteer je de songs die je weg wilt gooien.
    (dus je klikt erop, en met ctrl kan je meerdere songs tegelijk selecteren)
    en dan druk je op delete.
    of is bij jou alles niet zo simpel?

Bijdrager
    silees

of in je library klik je op song name.
    dan ordend itunes alles alfabetisch.
    dan kan je nog duplicates vinden met net andere namen (spelfouten, remixes, etc.)
    als je delete geeft itunes je als het goed is twee opties.
    delete verwijdert de song uit itunes.
    ctrl-delete verwijdert als het goed is ook het originele bestand richting prullenbak.

lukt het?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.