8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    golden

Importeren in FCE lukt niet

Ik zou graag mijn aller eerste beelden van ’n nieuw Canon HV-30 willen importeren.
    Nu, bij het opstarten van FCE krijg ik telkens volgend venster:

Unable to locate the following external devices:
    Apple FireWire PAL (720×576)
    Your system configuration may have changed, or your desk camera may be disconnected or set off.
    Please check your connection and ‘click again’ or click “continue” to set external device

Dit venster plaagt mij al lang, maar met mijn Imovie beelden, gedraaid met m’n fototoestelletje Ixus-70 kon ik na “continue” klikken gewoon mijn ding doen.

Nu, als ik ‘Capture’ doe met m’n HV30 krijg ik het venster “Unable to initialize videodesk. You may still use ‘Capture Now’.
    Maar het Preview venster geeft dan ook ‘no communication’ aan..

Het een heeft met het ander te maken .. ?

Dankuu, weerom voor de hulp

Bijdrager
    allard

Volgens mij heb jij een HardDisk camera en da moet je ‘log and transfer’ doen en niet Log and capture’
    Dacht ik.

Bijdrager
    golden

Neen, neen, het is er een met mini Digitel Video Cassette’s..

Bedankt voor ’t mee zoeken

Bijdrager
    1234

Oplossing:

Easy setup en bij use: HDV apple intermediate codec 1080i50 selecteren.
    In view pulldown menu refresh external devices doen

en log & capture kiezen bij File.

Als het goed is start FCE de camera nu en begint hij te capturen vanaf de plek waar je tape dan staat.

Bijdrager
    golden

Bedankt !
    Dat is dan al min of meer gelukt.

Toch ook een beetje ontgoocheld dat het niet allemaal zo smood loopt als op de tutorials van lynda.com…

Zo kreeg ik niét het log venster, waarbij je met in & out points aangeeft wat je al dan niet wil in brengen.
    Nu zit heel de cassette op mijn scratch, met allemaal kleine aparte sub foldertjes van de verschillende takes.

Die kan ik dan wel selecteren en zo in de browser brengen. Maar is dat de methode.. ?

En nu komt er ook een nieuw probleem opduiken.. ; mijn Viewer venster is te klein, 100% past er niet in. Als ik op ‘Fit to Window’ klik kom ik op 52 % uit..

Bedankt voor het geduld.. It’s a long way..

Bijdrager
    1234

HDV materiaal wordt altijd gecaptured in de clips die je maakt tussen het aan en uitzetten van de Rec mode op de camera, dus dat is niet anders.

volgens mij kun je hdv materiaal dan ook niet loggen, omdat je voor het capturen de naam van de tape ingeeft.

100% in de viewer (en canvas) is dan ook afhankelijk van de grootte van je scherm.
    het materiaal is 1080X720 pixels groot, dus dat past waarschijnlijk gewoon niet.

Dat houdt niet in dat je materiaal kleiner is geworden, eerder dat de weergave verkleint wordt omdat het dus niet past.
    shift Z geeft je altijd de maximaal haalbare weergave in het scherm waarin je werkt. (canvas, viewer en timeline)

Zet in je browser de weergave op ‘lijst’ en scrol naar rechts. Je ziet dar precies hoe groot je materiaal is.

Bijdrager
    golden

ik stuur je een doos belgische pralines

Bijdrager
    1234

haha, hoeft niet hoor, is geen moeite

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.